pockets, empty, jeans-1439412.jpg

Odsouzení bez peněz

Na základně rozhodnutí městského soudu v Praze se vězeňská služba rozhodla nadále uvolňovat prostředky zaslané odsouzeným pro účely exekuce. Pokud tedy mají odsouzení exekučně vymáhané pohledávky, pak jim že zaslaných peněz do věznice od blízkých osob nezůstane nic. Vězeňská služba tak upouští od praxe, kdy bylo odsouzeným ponecháno 50% že zaslané částky. Považuji toto rozhodnutí soudu i jeho výklad vězeňskou službou za krajně nešťastný a pro nikoho prospěšný. Neumím si představit, že by blízcí odsouzených osob dále posílali peníze s tím, že se k jejím blízkým nedostane ani část. Ztíží se tak situace odsouzených, jejíchž situace se značně zhorší, samotné vězeňské službě, která část zaslaných peněz využívala k náhradě nákladů výkonu trestu i samotných oprávněných, kteří takto nedostanou vůbec nic. Domnívám se tak, že tato změna jen zvýší míru kšeftaření s hotovými penězi (ve věznicích zakázaných). Lze také předpokládat, že se nařízení bude obcházet zasíláním peněz na účty odsouzených, kteří jsou bez dluhů, což vytvoří řadu negativních tlaků necelý vězeňský systém. Rozhodnutí jen dokazuje odtržení některých soudců od reality a neschopnosti vězeňské služby adekvátně reagovat. OPZ

Autor příspěvku: obase.cz

25 komentáře v “Odsouzení bez peněz

  • Vojtech Jakob

    (29.12.2021 - 22:28)

    Od kdy je platne rozhodnuti soudu ohledne srazek penez pro odsouzene. Mam pritele ve vezeni a posilam mu kazdy mesic penize. Vzdy do poznamky pri odesilani penez pisi pouze urcene na kapesne. A oni mu vzdycky neco strhnout. Neni tohle zpronevera ze strany veznice ?? Co mam udelat aby mu zustavalo vse ? Je nejaka moznost ??!

    • obase.cz

      (30.12.2021 - 0:10)

      Dobrý den. Nařízení bude platné od 1. 1. je mi líto, ale nic se dělat nedá. O.

    • Tomáš

      (9.4.2022 - 17:51)

      No to si dělají srandu !! Tohle už je hodně přehnané , pracující rodina pošle peníze odsouzenému, aby si trochu přilepšil , ale vše mu vezmou . To je hodně na palici . Dá se proti tomu nějak bránit ? Žalobou apod. ?? Co má dělat člověk , který nemůže třeba do práce , kvůli svému trestu , nebo ze zdravotních problémů?? Tohle přeci nedává , žádnou logiku a je potřeba proti tomu bojovat .
      Žaloby , petice , protesty !! Snad Alberte ,.něco vymyslíte !! Budu vám a všichni moc vděční. Děkujeme .

      • obase.cz

        (9.4.2022 - 20:25)

        Ano žalobu ke spravnímu soudu podat můžete. O.

  • Alena Bezrucova

    (30.12.2021 - 7:52)

    Dobry den. Jsem s timhle rozhodnutim naprosto zdrcena. Je to nepristupne a myslim ze tohle uz hranici s nelickosti!!! Preci i ten co si odpykava trest je stale clovek ktere ma sve potreby. A rodina ktera posila penize i s tim ze pulku si bere veznice doufa ze i to malo se dostane jejich blizkemu. Naprosto s timhle nesouhlasim. A lituji ze jsem volila v tehle zemi kde pravo cloveka nema zadnou cennu. Bezrucova

    • Karel Peer

      (16.1.2022 - 21:57)

      Dobrý večer. Naprosto s vámi souhlasím a nejde jen o to, že brát odsouzenému veškeré finanční prostředky, které mu pošlou příbuzní ,je nehumánní a nelidské,je to i naprosto hloupé a nelogické rozhodnutí, které mohl dát člověk, který je naprosto mimo realitu. Tímto rozhodnutím připravil o peníze nejen odsouzeného,ale i čekající supy exekutory a věznici, která si brala na náklady VT. Nikdo přece nebude posílat příbuznému peníze, když se k němu nedostanou. Ve věznicích ČR pracuje možná 20% ods. Pokud GŘVS uvádí větší čísla,jsou to lži a nebo uměle vytvořená prac.mista. A vězeň, který nepracuje a nemá už ani možnost přijmout peníze,aby si mohl koupit základní potřeby,bude nasraný vězeň, který pak dělá potíže, což samozřejmě bude srát i bachaře, kteří budou tyto nasrané vězně kázeňský trestat. Věznice,kde je bída,kde není co kouřit,kde je vězeň odkázaný pouze na hnusnou vězeňskou stravu,jsou jako sudy střelného prachu. S těchto věznic nebudou propouštění napravení lidé,ale psychicky zdrcení,nasraní pološílenci. Tohle přece nechceme. Naše vězeňství je ostudou celé Evropy a vážně nechápu, proč už dávno nezakročily odpovědné kontrolní orgány.

      • Mirek

        (2.2.2022 - 21:28)

        Dluhy se maji platit

        • obase.cz

          (4.2.2022 - 20:50)

          To rozhodně mají, nicméně. Takto se určitě nezaplatí vůbec nic. O.

  • Leona

    (30.12.2021 - 14:19)

    Tak takové rozhodnutí spěje akorát k násilí mezi vězni, protože například bude na cele vězeň, který má dluhy s věznem co dluhy nemá a bude mu vyhrožovat jestli nedá echo rodině zaslat peníze tak to schytá a věřme, že to tak bude…

    • Pavlina

      (4.1.2022 - 13:36)

      TO JE NELIDSKE JEDNANI .MYSLIM ALE ZE SE DA NEKAM POSLAT STIZNOST PROTOZE TO VYRKL MESTSKY SOUD A JSOU I VYSSI INSTITUCE URCITE BY TO SLO KDYBY JSEME TAM KAZDY NAPSAL

      • Karel Peer

        (16.1.2022 - 22:06)

        Milá Pavlíno. Na naše stížnosti,na naše přání,na naše názory,se Soudci a Soudkyně, kteří rozhodovali o tom, že vězeň nedostane s došlých peněz od příbuzných ani korunu,ani nepodivají. Jen naprostý blb, člověk jenž nezná chod ve věznicích, může vydat takové rozhodnutí. A jestli tento Soud chtěl pomoci exekutorům,tak udělal pravý opak, neboť nyní už nikdo vězni peníze nepošle. Soud neví,co zasévá… Karel Peer

    • Helena

      (24.2.2022 - 20:29)

      Dobry den,

      Mate naprostou pravdu. Nasili a hrozby a to se strany vezne s exkucemi jsem matka jednoho z nich.
      Cely rok jsem zasilala na ucet ,vse bylo v naprostem poradku ted se s myho syna stava neco co by venku neudelal.
      Novy bez exukućni vezen odevzda svoje konto ale je stastny ma pulku placeny kriminal a a hlavne klid ale z meho syna se stava predator ktery chce přežit v žungli.
      …… Helena…….

  • Jirka

    (4.1.2022 - 4:35)

    V báni je třeba prcat dozorkyně v pracovní době…

  • Alena Bezrucova

    (4.1.2022 - 20:08)

    Stalo by to za pokus hezky vecer

  • Alena

    (11.1.2022 - 15:29)

    Dobrý den, jak to chodí s alimenty, případně dluhy, kdy má odsouzený někde u nějaké instituce splátkový kalendář? V případě, když odsouzený pracuje ve vězení, tak mu strhávají za výkon trestu, alimenty…. ale co když odsouzený nemůže pracovat, že ho nezařadí do práce, protože jednoduše žádná není k dispozici. To jako vyleze z lochu opět s většími dluhy, než má? Nebo jak se postupuje? Děkuji

    • obase.cz

      (13.1.2022 - 13:53)

      Dobrý den. Ano je tomu skutečně tak. Možnost je, požádat o oddlužení. O.

  • Lenka

    (12.1.2022 - 18:38)

    Dobry den,
    a jak je to, kdyz si z tech penez plati vězeň prasky na cukrovku?
    Dekuji

    • obase.cz

      (15.1.2022 - 21:33)

      Dobrý den. Je tu možnost, poslat mu peníze na zdravotní konto. O.

  • Kateřina

    (27.1.2022 - 11:17)

    Dobrý den, jak to prosím je, když se mu bude dobíjet kredit na volání přes mojetelio.cz?Taky mu to hned vše strhnout? Přece nemůže být bez kontaktu s rodinou. A jak je to, když pracuje? I plat, který dostane se mu celý vezme?
    Děkuji

    • obase.cz

      (28.1.2022 - 7:03)

      Dobrý den. Na kredit se toto nevztahuje. Z pracovní odměny mu zůstává tzv. kapesné. Cca 12% O.

  • Kateřina

    (27.1.2022 - 11:21)

    Dobrý den, chci se zeptat, jak to je když dobíjím kredit přes mojetelio.cz, jestli mu to taky vše vezmou? A když bude chodit do práce, tak plat taky celý zabaví nebo mu něco zůstává?
    Děkuji moc za odpověď.

  • Helena

    (24.2.2022 - 20:29)

    Dobry den,

    Mate naprostou pravdu. Nasili a hrozby a to se strany vezne s exkucemi jsem matka jednoho z nich.
    Cely rok jsem zasilala na ucet ,vse bylo v naprostem poradku ted se s myho syna stava neco co by venku neudelal.
    Novy bez exukućni vezen odevzda svoje konto ale je stastny ma pulku placeny kriminal a a hlavne klid ale z meho syna se stava predator ktery chce přežit v žungli.
    …… Helena…….

  • Petra

    (13.3.2022 - 8:09)

    Dobrý den přítel je pracující ale teď ho dali na jiný oddíl kde je jako náhradník. Potřebuje chodit do práce kvůli tomu že má povolené oddlužnění. Co teď bude když nechodí každý den do práce ale jen občas. Můžou mu oddlužnění zrušit když by si na to nevydělal? Děkuji

    • obase.cz

      (13.3.2022 - 22:45)

      Dobrý den. Teoreticky ano, nicméně, tady by soud měl danou situaci vzít do úvahy, s tím že úpadce udělal co mohl. O.

  • Baník pičo

    (17.6.2022 - 12:28)

    Z praxe vim,že poslat staci penize na zdravotní účet, pak nakoupit leky co chteji kolegové a oni vam v té hodnotě nakoupí v kantýně ,popř. Se dělá to,ze za jeden tabák se nechává dobit kredit telefonu.cena cca 220,-.ja si nechal posílat 50x tabak a po platbě předem na účet jsem za 250,-za jeden prodal,aby se zaplatilo poštovné a nakup balicenky

Napsat komentář: obase.cz Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.