Telefonování ve VT

Jak je to s telefonováním ve vězení

Telefonování je možno zatím uskutečňovat každý den na povolená čísla v maximální době 20 minut. Povolit je možné maximálně 5 telefonních čísel, blízkých osob.

Po nástupu trestu se k telefonu dostanete nejdříve po 7 dnech, než projdete kolečky schvalování telefonních čísel.

Systém funguje na principu předplaceného kreditu na virtuálním telefonním účtu vězně vedeném u poskytovatele telefonních služeb.
Každému vězni (který bude chtít telefonovat) je vydána stíratelná kartička, na které po setření najde unikátní číslo svého telefonního účtu a PIN k tomuto účtu, které mu budou sloužit pro přihlášení do telefonního automatu.
Telefonní automaty jsou umístěny na příslušných odděleních odsouzených, ve výkonu vazby nebo výkonu trestu s celovým systémem pak na určených místech věznic. Provozní doba automatů by měla být systémem nastavena na dobu vyhrazenou časovým rozvrhem dne na telefonování vězňů (zde je zřejmě individuální úprava dle podmínek jednotlivých věznic).
Kredit na telefonním účtu vězně půjde dobíjet třemi způsoby:
1. Vězeň si prostřednictvím vychovatele nebo dozorce může zažádat o převod částky ze svého osobního, ve věznici vedeného účtu (pokud bude mít na tomto účtu k dispozici peníze, se kterými bude moci volně nakládat) na telefonní účet
2. Od dubna 2017 je zprovozněn vyhrazený účet provozovatele, na který je možno zasílat platby na dobití kreditu přímo „z civilu“, a to buď bankovním převodem, nebo poštovní poukázkou typu A – účet je pro všechny vězně společný, jako identifikátor pslouží Variabilní symbol platby = osmimístné číslo telefonního účtu vězně (má ho vytištěné i na své kartě pro telefonování ve věznici) a dále do „Zpráva pro příjemce platby“ napište jméno a příjmení a datum narození vězně.
3. Od května 2017  je zprovozněna internetová platební brána, kde jsou platby prováděny pomocí platební karty (podobně jako při platbách v e-shopech). – doporučujeme tento způsob, protože je kredit dobitý okamžitě. Platební brána zde.
Částka je na telefonní účet vězně připisována během 5 pracovních dnů. Výchozí minimální výše platby je nastavena na 50 Kč (ale může dojít ze strany vězeňské služby k úpravě tohoto limitu), kredit je možno dobít do maximální výše 3000 Kč. Platby s neúplně nebo nesprávně uvedenými údaji budou do 30 dnů vraceny zpět odesílateli/plátci.
Cena hovoru do mobilních i pevných sítí na území ČR je 1,20 Kč za minutu (včetně DPH), hovory jsou účtovány po vteřinách. Volání do zahraničí je rozděleno do tří pásem dle cílové země s cenami 1,6/6/7 Kč včetně DPH za minutu hovoru, účtování opět po vteřinách
V případě nevyčerpání předplaceného kreditu má vězeň po propuštění možnost zažádat si u provozovatele služby o vyplacení nevyčerpané částky – žádost bude muset být podána do 6 měsíců po propuštění, součástí žádosti musí být potvrzený formulář „Potvrzení pro vrácení zbývajícího neprovolaného tel. kreditu BVfon“. Vrácení bude provedeno do 30 dnů, vracet se budou pouze částky vyšší než 10 Kč. Poplatek za vrácení částky bankovním převodem na bankovní účet v ČR je 0,- Kč, v případě vrácení poštovní poukázkou pak 43,- Kč.

Přechodné období pro vyčerpání starých telefonních karet v automatech od O2 běželo do května až června 2017.

ZÁKLADNÍ INFORMACE – DOBÍJENÍ A VRÁCENÍ KREDITU

Dobíjení kreditu online na internetu a ze zahraničí

  • Platba platební kartou se provádí přes internetové stránky MOJETELIO.CZ
  • Tuto metodu lze použít pro dobíjení kreditu z ČR i ze zahraničí.
  • Pro dobití je nutné správně vyplnit osmimístné číslo telefonního účtu vězně.
  • Kredit je navýšen okamžitě po provedení platby.
  • Poplatek za online dobití je vždy 10,- Kč (odečte se automaticky od poslané platby).
  • Zpracování plateb je zpoplatněno dle aktuálního ceníku.
  • Ze zahraničí lze tel. kredit poslat i bankovním převodem – opět platí, že je nutné uvést Variabilní symbol (=osmimístné číslo telefonního účtu dotyčného vězně, má ho vytištěné i na své kartě pro telefonování ve věznici). Při platbě ze zahraničí je potřeba číslo účtu zadat v mezinárodním formátu IBAN: CZ04 0800 0000 0049 4857 1359, kód BIC/SWIFT: GIBACZPX

Dobíjení kreditu bankovním převodem nebo pomocí poštovní poukázky typu A

  • Částku nutno zaslat na účet 4948571359/0800 (platí pouze pro platby z ČR).
  • Celkový kredit vězně nesmí překročit částku 3000 Kč.
  • Jako variabilní symbol musí být v platbě uvedeno číslo telefonního účtu vězně, tj. osmimístné číslo telefonního účtu dotyčného vězně (má ho vytištěné i na své kartě pro telefonování ve věznici). Jako doplňující údaj ve „Zpráva pro příjemce platby“ lze uvést jméno a datum narození vězně.
  • Platby bez správně vyplněného variabilního symbolu nebudou standardně zpracovávány.
  • Pro platbu poštou lze použít jen Poštovní poukázku typu A (převod peněz na bank. účet). Poštovní poukázky typu C (výplata v hotovosti) nezpracujeme a vracíme.
  • Kredit bude navýšen nejpozději do 5 pracovních dnů po připsání platby na účet provozovatele. Před uplynutím této lhůty provozovatel neposkytuje informace, zda je či není platba již dobita.
  • Pokud dobití neproběhne, tak je to zřejmě z důvodu, že v platbě nebyl vyplněn správný variabilní symbol. V tomto případě musí odesílatel platby kontaktovat provozovatele (písemně na e-mailu podpora@tel.io či přes webový formulář na webu mojetelio.cz (na webu jej najdete pod „Kontakt“) a zaslat mu kopii potvrzení o provedené platbě, své kontaktní údaje a číslo telefonního účtu vězně. Po obdržení požadovaných údajů bude do 10 pracovních dnů provedeno dobití nebo odesílatele budeme kontaktovat písemně či na poskytnutém telefonním čísle pro dodatečné ověření platby.
  • Provozovatel nevrací platby omylem zaslané s variabilním symbolem obsahujícím číslo existujícího telefonního účtu jiného vězně.
  • Zpracování plateb je zpoplatněno dle aktuálního ceníku, který je dostupný ve věznicích.

Vrácení neprovolaného kreditu

  • Po propuštění můžete požádat společnost Telio/BVfon o vrácení neprovolaného kreditu.
  • Součástí žádosti o vrácení kreditu musí být potvrzený výstupní formulář „Potvrzení pro vrácení zbývajícího neprovolaného tel. kreditu BVfon“, který při propuštění na vyžádání poskytne zaměstnanec vězeňské služby.
  • Žádost musí být zaslána nejpozději do 6 měsíců po propuštění (popř. do 90 dnů po ukončení poskytování telefonních služeb) poštou či elektronicky na adresu, která je uvedena na výstupním formuláři.
  • Kredit bude vrácen do 30 dní převodem na určený bankovní účet v ČR nebo zasláním poštovní poukázky na určenou adresu v ČR. O vrácení kreditu převodem na účet lze taktéž zažádat přímo na stránkách MOJETELIO.CZ.
  • Z částky budou před odesláním odečteny nezbytné administrativní poplatky, jejichž výše je uvedena v platném Ceníku, a případně kredit poskytnutý zdarma. Vráceny budou pouze částky, které po odečtení poplatků činí více než 10 Kč.

Ceník služeb

  • Ceník služeb je k dispozici v jednotlivých věznicích.

Číslo telefonního účtu vězně

Každému vězni, který má zájem o telefonování, je vydávána „Karta telefonního účtu“, na které jsou dvě stíratelná pole – po setření ochranné vrstvy v jednom poli najde PIN kód, ve druhém pak číslo telefonního účtu. Vězni tyto dva údaje slouží pro přihlášení k telefonnímu automatu před realizací hovoru, u čísla telefonního účtu je pak potřeba, aby jej sdělil také těm blízkým, kteří by mu chtěli dobíjet kredit bankovním převodem nebo přes platební bránu.

Mobilní telefony ve vězení

Další kapitolou je potom telefonování z mobilních telefonů, což je nejen zakázané, ale dokonce může být kvalifikováno jako trestný čin maření úředního rozhodnutí a rozhodně to není bezpečné, jak pro odsouzené, tak jejich blízké. Obě strany v tu chvíli porušují zákon. Tedy, pokud vám někdo z vězení zavolá, ohrožuje i vás a pokud někomu vy voláte, ohrožujete jeho. Nicméně nutno dodat, že výklady této problematiky se různí, stejně jako samotná rozhodnutí soudců (většina žaloby zamítá). Vězňům telefony nedoporučujeme ještě z jednoho důvodu, Ač se vám to nemusí zdát, přibude oběma stranám mnohem více stresu a vztahy vám to rozhodně nezlepší.

Související články:

 

 

228 komentáře v “Telefonování ve VT

  • Martina

    (12.8.2021 - 19:34)

    Za jak dlouho zavolá vězeň když prestoupi do jiný věznice a číslo měl povoleny když byl v tamty veznici

  • Martina

    (12.8.2021 - 19:35)

    Za jak dlouho zavolá z jinýho vězení vezen

    • Cathy

      (17.9.2021 - 20:54)

      Hned druhý den běžně

  • Cathy

    (17.9.2021 - 20:53)

    Jaký je postih za to, když je někdo chycen přímo při telefonování z mobilu?

    • obase.cz

      (21.9.2021 - 9:30)

      Dobrý den. Záleží na posouzení. Obvykle je to kvalifikované jako trestný čin. O.

      • E.....

        (5.11.2021 - 21:32)

        Zdravím prosím vás jak dlouho trvá povolení čísla . Když jsem ztratila sim kartu a pošlu mu v dopise nové číslo . Kd bude moc volat ? Ještě v daný den kdy obdrží mé tel. Číslo ?

        • obase.cz

          (7.11.2021 - 14:32)

          Dobrý den. Záleží na rychlosti zaměstnanců věznice. Zpravidla týden. O.

  • Anonym

    (26.9.2021 - 12:24)

    Anonym(26.9.2021 – 10:13)

    Odpovědět

    Dobrý den, mám dotaz přítel byl převezen ve čtvrtek z Liberce do Hradce na vazbu čeká ho tady soud jak to je prosím z voláním volal mě pátek říkal že volat může když je vemou na kulturak a v sobotu už nevolal je možné že ho nevzali na kulturak a proto nemohl volat mám strach jestli je v pořádku děkují za odpověď

    • obase.cz

      (27.9.2021 - 15:53)

      Dobrý den. Odpověděl jsem Vám v jiném vláknu. O.

  • Anonym

    (3.10.2021 - 18:52)

    Dobrý den
    Odečítání se vězni kredit i při vytáčení čísla, když není hovor přijat? Děkuji za odpověď

    • obase.cz

      (4.10.2021 - 23:24)

      Dobrý den. Nikoli, jen pokud je hovor spojen. O.

  • Anonym

    (4.10.2021 - 14:32)

    Dobrý den, chci se zeptat zítra má být přítel převezen z Hradce zpět do své věznice dnes celi den čekám že zavola a nevola je možné že se dnes nemůže dostat k telefonu už když ho zítra převážeji děkuji

    • obase.cz

      (4.10.2021 - 23:28)

      Dobrý den, asi odpovídám pozdě, ale ano je to možné. O.

  • Anonym

    (22.10.2021 - 0:04)

    Dobrý den
    Vůbec se mi nenačítá stránka my telio.

    • obase.cz

      (22.10.2021 - 14:49)

      Dobrý den. Už by měla fungovat.

  • Antonie

    (22.10.2021 - 20:19)

    Ahoj, chtěla bych se zeptat, jak ukončit kontakt s vězněným, pakliže nechci, aby me kontaktoval po telefonu…? Mám zavolat do dané věznice a zažádat o nějaké vyřazení ze schválených čísel?

    Předem mockrát děkuji za odpověď.

    • obase.cz

      (24.10.2021 - 22:25)

      Dobrý den. Ano to je varianta. Ale myslím si, že bohatě postačí, nezvedat telefon. O.

  • Gábi

    (25.10.2021 - 13:05)

    Dobrý den,
    prosím jak zařídit, aby moje tel. číslo bylo přidáno do schválených? Je na to nějaký formulář?
    Děkuji

    • obase.cz

      (27.10.2021 - 19:16)

      Dobrý den, musí o to požádat odsouzený ve věznici. Každá věznice má vlastní formulář. O.

  • Nik

    (1.11.2021 - 10:33)

    Dobrý den chtěla bych se zeptat nastala takova situace ze pritel mi volal i na tel číslo krere me dala bývala přítelkyně jeho spoluvezne takže jsme volaly i s jeho tzv konta budku jsem dobijela a resila i věci pro toho spoluvezne .jenže o víkendu se nepohodly a dnes pritel byl na prevenci ohledně volání s jineho účtu .A dostal návrh na kazenak. Je možné se proti tomu nějak bránit když Simkartu mi dala bývala přítelkyně toho jeho spoluvezne ze snim nechce Mít nic společného. Děkuji za přečtení a odpověď. Je to nejake porušeni?

    • obase.cz

      (1.11.2021 - 19:16)

      Dobrý den. Obávám se, že se v tomto případě bude opravdu jednat o porušení vezeňského řadu a nedovolený kontakt. Ovšem, jak to posoudí věznice neumím takto posoudit.

  • Елена

    (13.1.2022 - 9:15)

    jak přidat peníze na kartu v české, pokud na ukrajinské, kartě?

    • obase.cz

      (15.1.2022 - 21:35)

      Dobrý den. Je jen jedna karta pro odsouzené. Nejlépe přidat platební kartou. O.

  • Petra

    (18.1.2022 - 15:11)

    Dobry den.. informuje me veznice pokud vezen zrusi me cislo ze seznamu povolenych??
    Dekuji

    • obase.cz

      (18.1.2022 - 19:50)

      Dobrý den. Obávám se že ne. O.

  • Petra

    (22.1.2022 - 20:51)

    Dobrý den, pokud vezen odebere cislo ze seznamu povolenych,muze si ho tam po case zase vratit?? Potrebuje k tomu novy souhlas ??
    Pripadne kdyz ja poslu zadoat ze chci zrusit cislo ze seznamu povolenych a vezen si to nebude prat, nevhaji mu ho tam?
    Dekuji.

    • obase.cz

      (24.1.2022 - 20:27)

      Dobrý den. Pokud si nechá vymazat číslo že seznamu volaných, musí si ho nechat schválit znovu. Záleží na okolnostech. Pokud si nepřejete, aby vás vězeň kontaktoval a zároveň se nejedná o kontakt s potomkem odsouzeného, stačí o tom informovat věznici. O.

  • SP

    (24.1.2022 - 17:38)

    Dobrý den, chci se zeptat zda je nějaký určený čas kdy můžou vězni volat? Zdá každý den nebo obden atd. Děkuji

    • obase.cz

      (24.1.2022 - 20:34)

      Dobrý den. Volat mohou každý den. Záleží na obsazenosti telefonu. O.

      • Sp

        (28.1.2022 - 17:13)

        A můžou i o víkend? A cca od kdy do kdy. Děkuji 🙂

        • obase.cz

          (30.1.2022 - 19:55)

          Dobrý den. Ano můžou. Každá věznice má ale jiné podmínky. Neumím Vám odpovědět. O.

  • MM

    (4.2.2022 - 16:05)

    Dobrý den jaké se my ukáže telefoni číslo když my bude volat z vězení v Litoměřicích. Předem děkuji za odpověď.

    • obase.cz

      (4.2.2022 - 20:56)

      Dobrý den. Ukáže se Vám neveřejné číslo. O.

      • MM

        (5.2.2022 - 18:22)

        Dobrý den je možno do vězení poslat nůžtičky když si o ně v dopise píše že je potřebuje. Děkuji za odpověď.

        • obase.cz

          (5.2.2022 - 20:25)

          Dobrý den. Záleží na posouzení konkrétního zaměstnance. O.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.