Odpovídá právník

Zuzana Candigliota logo

Právníci z advokátní kanceláře Mgr. Zuzany Candigliota zde odpovídají na vaše otázky týkající se právních otázek.  Jsou situace, ve kterých jsme s rozumem v koncích a tak jsme velmi vděční za ochotu právní kanceláře k tak úzké spolupráci. Tedy s nám poprvé podařilo spustit skutečnou on-line právní poradnu pro osoby postižené výkonem trestu. Zde tedy můžete zanechat své dotazy v právních věcech.

můžete kontaktovat i na mail pravnik@obase.cz

4 167 komentáře v “Odpovídá právník

  • Ondra

    (8.1.2021 - 14:03)

    Dobrý den,
    potřeboval bych radu. Okradl jsem lidi na internetu, na což nejsem nijak pyšný.
    Ke všemu jsem se přiznal. S policí spolupracoval, a dostal jsem podmínku na 2 roky s uhrazením celkové škody 89.000Kč. Byl to můj první a poslední trestný čin.
    Bohužel jsem škodu neuhradil celou, zbývá mi doplatit 36.000Kč.
    Díky covidu bylo odložené veřejné zasední, ale již proběhlo. Na veřejném zasední jsem díky zdravonímu stavu nebyl. Momentálně čekám dopis. Mám se připravit na nejhorší, a to že mi bude podmínka bude přeměněna na trest odnění svobody?
    Děkuji za brzkou odpověd.

    • právník

      (8.1.2021 - 21:26)

      Vážený pane Ondro,
      stejný dotaz jste mi poslal na e-mail, proto jsem Vám odpověděl zpět na Váš e-mail.

    • Kateřins

      (14.1.2021 - 14:32)

      Dobry den, prosim o info. Jestlize pachatel – odsouzeny za zvlast zavazny trestny cin tezkeho ublizeni na zdravi dostal 6,5 roku. Pokud pozada o PP v polovine trestu ( odsouzen dle paragr.145 odst.1), zadosti bude vyhoveno. Docetla jsem se, pokud je pritomen u soudu i statni zastupce a souhlasi, odsouzeny muze byt propusten vlastne ihned. Neverim uz v policejni ochranu ani v vcasnou informovanost. Presto se ptam, bude obed nasilneho trestneho cinu nekdo vcas informovat? U soudu byl tento pozadavek pred 2lety zaznamenan. Ve skutecnosti toto funguje? Dekuji Katerina

  • Zuzana Rabinova

    (8.1.2021 - 18:46)

    Dobry den ,mamnastup trestu na 1,5roku a mam 2,5 letou dceru.Jeji biologicky otec je kreten a navic neni napsany v R.L.Napsany je tam muj kamarad,ktery se nemuze o ni starat takze jediny kdo prichazi v uvahu je moje matka. V cem nevidim vubec problem.Tak se chci zeptat jak mam postupovat aby ji mama dostala do docasny pece a aby dostavala muj rodicovskej prispevek.Dekuji za kazdou radu.

    • právník

      (8.1.2021 - 22:06)

      Vážená paní Rabinová,
      některé věznice umožňují výkon trestu pro matky s dětmi. Mají na to specializovaná oddělení. Zkuste uvážit i tuto možnost, která by zabránila přetržení vazeb mezi Vámi a dcerou po dobu Vašeho výkonu trestu. Pokud této možnosti nechcete využít, případně vězeňská služba neschválí Vaši žádost o výkon trestu na specializovaném oddělení pro matky s dětmi, pak opravdu přichází do úvahy péče babičky. Jak v takovém případě postupovat se zeptejte v sociální poradně obase.cz, případně přímo na OSPOD v místě Vašeho pobytu.

  • Nikola

    (13.1.2021 - 12:17)

    Dobrý den pane advokáte, Jen jsem vám chtěla napsat, že tak jak jsme si psali přes email,tak se mi podařilo přes to vše co jste doporučil do cílit videokonferenci příteli s probačním úředníkem napsal mi že mě obeznamuje že k dnešku bude mít videokonferenci že se nějak domluví, nyní ji měl jenže příteli sdělil že si za svým názorem že není schopen vést řádný život stojí at okamžitě stáhne žádost o PP, s tím,že až mu dovolí podat žádost o PP a to uvidí tak někdy v ůnoru nebo v březnu jestli je přítel schopen… Že takhle je probační systém domluven s paní Zajicovou,že takto žadá ona sama.. A že at počítá,že soud mu jeho žádost stéjně odmítne protože nemá dokončené a kladné stanovisko s probačním… Přítel byl hotový, s jeho jednání… A nyní se bojí aby toho nedocílil…Tímto to pan Lazecký po necelých 20min.ukončil. Celkový výstup má přítel 27.7 a nenechám ho zničit nějakým s prominutím kreteném..Rozhodla jsem se obeznámit soud s jednáním probačního , a potáhnu to co nejvýše,dokázala jsem pro přítele mnoho..A Tímto co prožívají vězní nyní , a s jednáním že někdo je lepší než já nebo vězen se nenechám at to stojí cokoliv… Každý kadí stejné hovno… Tímto vás žádám o pomoc s tímto… Omlouvám se zda jsem byla někde sprostá… Ale v životě nenechám svojí lásku zničit at to stojí co to stojí… Děkují

    • právník

      (14.1.2021 - 10:37)

      Vážená paní Nikolo,
      k celé věci mohu jen zopakovat, co jsem již uvedl v e-mailové komunikaci mezi námi. Jsem ochoten pomoci Vašemu příteli se sepisem vyjádření ke zprávě, kterou probační úředník zaslal soudu do spisu k PP. Nejsem však ochoten zpracovávat stížnost proti chování probačního úředníka, neboť taková stížnost nepomůže Vašemu příteli v řízení o podmíněné propuštění. Uznávám, že chování probačního úředníka v tomto konkrétním případě Vašeho přítele je (přinejmenším) silně za hranou profesionality, ale je otázka jak k této zprávě přistoupí soud. Jednotlivé důkazy mají různou důkazní hodnotu, což soud musí vážit. Navíc, zpráva probačního úředníka je toliko jedním důkazem v projednávané věci, k němuž soud ani nemusí (vzhledem ke všem okolnostem konkrétně tohoto případu) přihlédnout. Pochopte prosím, že ten boj o podmíněné propuštění Vašeho přítele se neodehrává na půdě Probační a mediační služby, ale výhradně u soudu.

      • Nikola

        (15.1.2021 - 15:13)

        Dobrý den děkuji za odpověď tak mohu poprosit o sepsání toho vyjádření? A poslat mi to na email? Děkuji

  • Anonym

    (13.1.2021 - 13:54)

    Dobrý den,chtěl bych prosím vědět,přítel měl nastoupit 5.12. do věznice.nenastoupil a nechce nastoupit.Uz je to pomalu měsíc a půl a stále nic.mohl bych napsat na soud svým jménem kde se nachází,že nehodlá nastoupit abych to nějak uspíšil?Dělá mi den ode dne větší a větší finanční dluh a já se ho neodvážim vyhodit.nemam nato odvahu ani s policií.dekuji za odpověď.

    • právník

      (14.1.2021 - 10:22)

      Dobrý den,
      pokud Váš přítel nenastoupil na výzvu soudu včas do výkonu trestu odnětí svobody ani nepožádal o odklad výkonu trestu, pak se s vysokou mírou pravděpodobnosti dopouští přečinu maření výkonu úředního rozhodnutí a vykázání. Toto protiprávní jednání samozřejmě můžete oznámit svým jménem nebo i anonymně na policii, případně můžete sdělit soudu místo, kde se Váš přítel nachází.
      Pokud mohu radit, zkuste příteli ještě jednou vysvětlit, že pokud ihned dobrovolně nenastoupí do výkonu trestu, bude do výkonu trestu dodán policií a vyslouží si další trestní stíhání a pravděpodobně také další trest odnětí svobody. Dobrovolný nástup trestu odnětí svobody, byť značně po soudem stanoveném termínu, by bylo to nejlepší řešení pro Vašeho přítele. Pořád existuje šance, že pokud ihned sám nastoupí, policie jej nebude trestně stíhat za spáchání shora uvedeného přečinu, čímž se vyhne prodloužení pobytu ve vězení.

  • Kateřins

    (14.1.2021 - 14:34)

    Dobry den, prosim o info. Jestlize pachatel – odsouzeny za zvlast zavazny trestny cin tezkeho ublizeni na zdravi dostal 6,5 roku. Pokud pozada o PP v polovine trestu ( odsouzen dle paragr.145 odst.1), zadosti bude vyhoveno. Docetla jsem se, pokud je pritomen u soudu i statni zastupce a souhlasi, odsouzeny muze byt propusten vlastne ihned. Neverim uz v policejni ochranu ani v vcasnou informovanost. Presto se ptam, bude obed nasilneho trestneho cinu nekdo vcas informovat? U soudu byl tento pozadavek pred 2lety zaznamenan. Ve skutecnosti toto funguje? Dekuji Katerina

    • právník

      (14.1.2021 - 17:38)

      Vážená paní Kateřino,
      ano, ve smyslu zákona to je nastaveno, jak píšete. Pokud vím, tak to funguje i v praxi, ale samozřejmě nemohu garantovat, že ve všech případech je oběť zločinu soudem informována. Každopádně jako oběť násilného zvlášť závažného zločinu máte právo se vyjádřit k případnému podmíněnému propuštění pachatele a máte právo vědět, zda pachatel byl podmíněně propuštěn nebo ne. V této věci kontaktujte soud – nejlépe ten, který bude rozhodovat o podmíněném propuštění pachatele.

  • Martin

    (14.1.2021 - 23:04)

    Dobrý den,chtěl jsem se prosím zeptat zda-li bude na mne pohlíženo jako na prvotrestance, pokud jsem byl 5 měsíců ve vězení v UK nebo nikoli?A další otázka.Pokud mi byl 3 soudy uděleny tři rozsudky mohu žádat o propuštění všechny tři nebo se to sečte ?Dekuji

    • právník

      (15.1.2021 - 13:16)

      Vážený pane Martine,
      záleží na tom, zda cizozemské odsouzení uznal soud v České republice, což má svá pravidla. Pokud cizozemské odsouzení, kterým Vám byl uložen nepodmíněný trest odnětí svobody, uznal soud v České republice a máte jej zaznamenáno v rejstříku trestů, pak z pohledu trestního soudu budete brán jako osoba, která již byla ve výkonu trestu odnětí svobody. Podotýkám, že vycházím z toho, že jste byl na území UK skutečně ve výkonu trestu odnětí svobody, nikoliv pouze ve vazbě – ve Vašem dotazu uvádíte neurčitý pojem „ve vězení“.
      Pokud jste byl na území UK opravdu ve výkonu trestu, a toto cizozemské odsouzení uznal soud v České republice, zjistěte si možnosti zahlazení takového odsouzení.
      Lhůta pro podmíněné propuštění se bude počítat ze součtu výměry všech tří trestů odnětí svobody. Jedná se o prostou matematiku.

  • Michaela

    (15.1.2021 - 13:02)

    Dobrý den, prosím o informaci..
    Můj manžel bude mít soud o PP. Zaslala jsem mu příslib bydlení ale příslib práce jsem nesehnala, protože mi všude říkají že chtějí osobní konzultaci s manželem. Že by ho přijali ale potřebují s ním mluvit osobně kvůli zaučení atd. Jak to mám doložit u soudu.? A u toho příslibu bydlení stáčí souhlas ode mne když bydlím v podnájmu? Nebo musí souhlasit i majitel bytu? Děkuji za odpověď Michaela

    • právník

      (15.1.2021 - 13:26)

      Vážená paní Michaelo,
      pokud nemáte pro manžela příslib práce, zajděte na Úřad práce v místě Vašeho pobytu a požádejte je, aby Vám vytiskli nabídku volných pracovních míst, které se typově hodí pro Vašeho manžela (pokud je Váš manžel třeba automechanik, tak volná místa pro automechaniky, ne pro kuchařky). Váš manžel ať na jednání soudu předloží tento výpis z nabídky volných pracovních míst Úřadu práce a uvede, že sice nemá konkrétní příslib práce, který se z vězení těžko shání, ale zajímal se (Vaším prostřednictvím) o pracovní nabídky v místě svého budoucího pobytu a má výpis volných pracovních míst, která nabízí Úřad práce s tím, že soudu slibuje, že pečlivě obejde všechny Úřadem práce nabízené volné pracovní místa, a to by bylo, aby nějaké nezískal. Není to sice tak silný důkaz, jako konkrétní příslib práce, ale je to mnohem lepší, než kdyby u soudu nepředložil nic. Soud bude alespoň vidět, že se Váš manžel snaží, má zájem pracovní místo získat, a po podmíněném propuštění ví, kam se hlásit.
      Příslib bydlení stačí od Vás s tím, že jej doložíte platnou nájemní smlouvou řádně uzavřenou mezi Vámi a pronajímatelem. Výslovný souhlas pronajímatele není nutný a soudy jej v tomto druhu řízení nevyžadují.

      • Michaela

        (15.1.2021 - 14:06)

        Děkuji vám moc za rychlou odpověď. Příslib práce jsem nakonec sehnala. Mluvila jsem s firmou která má smlouvu s věznicí kde je můj manžel a manžela mají přeřazovat přímo k nim do práce. Paní mi řekla že se má manžel připomenout. Oni si ho vyzkouší a dají mu příslib práce s nástupem ihned po propuštění z věznice. Tak doufám že už to konečně vyjde a manžela pustí domů. Ještě jednou vám moc děkuji.. Michaela

        • právník

          (15.1.2021 - 14:28)

          To je úplně nejlepší řešení.
          Držím palce, ať podmíněné propuštění vyjde!

  • Martin

    (15.1.2021 - 13:39)

    Děkuji Vám upřímně za odpověď. Ano jednalo se o výkon trestu po dobu 5 měsíců. Nicméně po návratu jsem na vyžádání tr.rejstříku neměl žádný zápis. U soudu v ČR mi ale v odůvodnění soudce zmínil, že jsem měl i „problém “ v Anglii.Zjistil jsem si, že existuje výpis a opis r.t.Opis údajně jen pro tr.řízení.Po opakovaném sednutí za volant pod vlivem alkoholu mi byl vyměřen trest nepodmíněně a to na 37 měsíců 3 soudy 3 rozsudky.Odvolal jsem se a chtěl bych docílit ten jeden měsíc stáhnout, abych se vešel do 3 let, což je ta rozhodující lhůta pro zařazení do stupně vězení
    Myslíte, že mám šanci?Na obhajobu právníkem nemám finance, tak to budu zkoušet sám, proto ta otázka. Moc děkuji za odpověď. S pozdravem a přáním hezkého dne Martin

    • právník

      (15.1.2021 - 14:43)

      Pane Martine,
      bohužel na jakékoliv prognózy mám příliš málo informací. Určitě by bylo vhodné pečlivě posoudit, zda v některé trestní věci nebyly splněny podmínky pro uložení souhrnného trestu, což by pro Vás znamenalo mírnější trest v důsledku aplikace tzv. absorpční zásady. Soudy tuto otázku sice vždy řeší, ale pokud rozhodují např. různé soudy v těsném časovém sledu, pak někdy dojde k chybě a je nesprávně uložen samostatný trest.
      Pokud chcete, můžete mi naskenovat všechny tři odsuzující rozsudky a poslat na e-mail: pravnik /zavináč/ obase.cz – kouknu na to.

  • Mirek

    (16.1.2021 - 20:16)

    Dobrý den,

    určitě si na mě vzpomínáte, psali jsme si na mailu ohledně společenské záruky. Ale pro jistotu, ještě napíši jednou o co se jedná.

    Můj otec měl 15.12. soud o PP a pan státní zástupce si podal stížnost na krajský soud. Spis byl na soud odeslaný 12.1.2021 a pan soudce ho dostal k rukou 13.1.2021. Tímto bych se vás chtěl zeptat jestli má pan soudce nějakou zákonnou lhůtu na vyřešení této stížnosti. Jestli je ta doba nějak omezena, do kdy musí být stížnost vyřešena a nebo ne. Mohl by rozhodnout už příští týden?

    Děkuji vám za odpověď.

    Mirek

    • právník

      (17.1.2021 - 10:21)

      Vážený pane Mirku,
      kancelářská lhůta pro vyřízení stížnosti tohoto druhu je 2 měsíce ode dne, kdy spis byl předložen nadřízenému soudu, což v případě Vašeho tatínka bylo dne 13. 01. 2021. Lhůta tedy končí dne 13. 03. 2021. Nicméně, v praxi soudy rozhodují mnohem rychleji. Přetížené soudy (např. Krajský soud v Brně) rozhodují přibližně kolem 30 dnů ode dne předložení spisu, ale méně přetížené soudy (např. Krajský soud v Plzni, Krajský soud v Hradci Králové, pobočka v Pardubicích) rozhodují velmi rychle zhruba 3 až 14 dnů ode dne předložení spisu.

  • Richard

    (19.1.2021 - 19:40)

    Zdravím žena je ve Světle má 16 měsíců s toho 6 v Opavě odkud ji propustili na, pp měla ještě jedno stíhání zrušili rozsudek a dali ji souhrn 16 místo 11 co měla tet to má dosedet má práci pracuje jako zdravotní a pracovala do dne nes měla nástup 18. 11.20 ptám se pomůžete nám z pp když zaplatím prosim

    • právník

      (20.1.2021 - 8:44)

      Vážený pane Richarde,
      pošlete mi e-mail na adresu: pravnik /zavináč/ obase.cz

  • Bára

    (19.1.2021 - 20:45)

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, pritel šel sedět na 8 měsíců, je poprvé ve vězení, nastoupil včas, a “nic” hrozného neudělal. Je možnost aby ho pustili po 3 mesicich? Diky.

    • právník

      (20.1.2021 - 8:50)

      Vážená paní Báro,
      pokud je Váš přítel ve výkonu trestu poprvé a dopustil se bagatelních trestních činů, jak píšete, pak může požádat soud o podmíněné popuštění již po výkonu jedné třetiny trestu. U krátkodobých trestů odnětí svobody je v souvislosti s podmíněným propuštěním trochu problém s hodnocením odsouzeného věznicí. Věznice často uvádějí, že nejsou schopny hodnotit chování odsouzeného, neboť je ve výkonu trestu příliš krátce. Doporučuji proto, aby Váš přítel byl ve výkonu trestu aktivní a zapojoval se do dobrovolných aktivit, jak to jen půjde.

      • Bára

        (20.1.2021 - 10:34)

        Diky za rychlou odpověď. šance v Hradci králové je jaká,nevíte? A takže když člověk sedí na kratší dobu,tak věznice jim nedávají moc šanci na dřívější propuštění?

        • právník

          (20.1.2021 - 12:37)

          Vážená paní Báro,
          šance na podmíněné propuštění u odsouzeného, který je ve výkonu trestu poprvé, spáchal bagatelní trestnou činnost a do výkonu trestu nastoupil dobrovolně a včas je velmi slušná u každého soudu. Agendu podmíněného propuštění u Okresního soudu v Hradci Králové řešil minulý rok pan doktor Trejbal, jehož rozhodování bylo podle mě vyvážené a předpokládatelné ve smyslu zákonných podmínek pro PP. Aktuálně řeší agendu PP u Okresního soudu v Hradci Králové pan magistr Roch, jehož rozhodování jsem neměl možnost zaznamenat, neboť dříve soudil na jiném soudu, kde agenda PP vůbec nebyla.
          Věznice nerozhoduje o podmíněném propuštění, ale na žádost soudu vždy podá hodnocení chování odsouzeného ve výkonu trestu. Pokud věznice nemá z důvodu příliš krátkého výkonu trestu k odsouzenému dostatek poznatků, sdělí soudu, že jeho chování toho času není schopna vyhodnotit.

          • Bára

            (20.1.2021 - 13:44)

            Co znamená řešil” pan doktor Trejbal a bylo to podle vás vyvážené a predpokladatelne?”

            • právník

              (20.1.2021 - 14:40)

              Paní Báro,
              čemu nerozumíte? Minulý rok (tedy v roce 2020) o žádostech odsouzených o podmíněné propuštění rozhodoval u Okresního soudu v Hradci Králové soudce JUDr. Trejbal, který podle mého názoru rozhodoval zkrátka předvídatelně. Vždy pečlivě vyhodnotil, zda odsouzený splňuje zákonné podmínky podmíněného propuštění a výhradně podle toho rozhodl. Někteří jiní soudci mají pro podmíněné propuštění nad rámec těch zákonných ještě svá vlastní pravidla.

              • Bára

                (20.1.2021 - 15:06)

                Super, diky moc za vysvětlení… a mužů se zeptat co třeba podle vás je bagatelni trestná činnost?

                • právník

                  (20.1.2021 - 15:59)

                  Všechny přečiny, tzn. trestné činy u nichž horní hranice trestní sazby nepřevyšuje 5 let. Pokud byl Váš přítel odsouzen k trestu odnětí svobody v délce trvání 8 měsíců, pak se zcela jistě dopustil tzv. bagatelní trestné činnosti, protože jinak by byla výměra trestu mnohem přísnější.

  • Michaela

    (20.1.2021 - 16:32)

    Dobrý den. Prosím vás máte někdo zkušenosti s e soudcem pan Boudník z Příbrami? Jaké má vystupování a podle čeho soudí na propuštění PP. Můj manžel čeká soud nejspíš v únoru. Jeho advokát posílal žádost k soudu 21.12.2020 ale přesné datum ještě nevíme a myslíme si že bude mít u soudu pana Boudníka… Manžel Má vše co by měl mít přísliby práce i bydlení, kladné hodnocení atd.. Mám strach že ho soudce nepustí protože prý pouští podle nálady.. Děkuji za každé info.

    • právník

      (20.1.2021 - 17:20)

      Vážená paní Michaelo,
      žádný soudce nesoudí „podle nálady“, takto hodnotí soudce zpravidla osoby, které neuspěly se svou věcí v řízení před soudem. Ti, kteří uspěli, budou chválit a Ti, kteří neuspěli budou hanit. Objektivní hodnocení se dozvíte spíše výjimečně.
      Provozovatel tohoto webu zde zveřejnil statistiku úspěšnosti žádostí o podmíněné propuštění podle jednotlivých věznic (resp. podle soudů), ale podle mého názoru tato statistika není k ničemu. Nemůže reálně vypovídat o tom, jakou šanci na podmíněné propuštění má ten který odsouzený. Je totiž logické, že Okresní soud v Jičíně, v jehož obvodu je věznice Valdice, kde jsou zpravidla umísťováni pachatelé těch nejzávažnějších zločinů a mnohanásobní recidivisté, bude mít nízké procento podmíněně propuštěných, zatímco Okresní soud v Olomouci, v jehož obvodu je Vazební věznice Olomouc, kde jsou zpravidla umísťováni vybraní odsouzení, kteří jsou poprvé ve výkonu trestu odnětí svobody, kde jsou navíc pracovně zařazeni, bude mít procento podmíněně propuštěných nejvyšší. Statistika je sice správná, počin provozovatele tohoto webu chvályhodný, ale vypovídající hodnota pro konkrétního odsouzeného pramalá.
      Soud posuzuje žádost o podmíněné propuštění u každého jednotlivce přísně individuálně, a to je třeba vzít na vědomí…

      • Jolana

        (22.1.2021 - 15:39)

        Dobrý den, pritel nastoupil do vězení v Hradci kralove,teď je v karantene až na 20 dni a pak se bude prý rozhodovat kam půjde..to jako to vězení kde je teď,mu nezůstane a zas ho budou převážet a nebo to bylo myšleno spis na nějaký oddíl ? Diky za odpověď .

        • právník

          (22.1.2021 - 17:03)

          Vážená paní Jolano,
          pokud Váš přítel aktuálně nastoupil do Vazební věznice v Hradci Králové k výkonu trestu odnětí svobody, pak skutečně bude cca po 20 dnech přemístěn do jiné (tzv. „kmenové“) věznice. Vazební věznice jsou primárně určeny pro výkon vazby, na oddělení pro výkon trestu ve vazebních věznicích zůstávají jen vybraní odsouzení v omezeném počtu, kteří zpravidla pracují pro vazební věznici (např. v kuchyni, prádelně nebo jako údržbáři). Lze tedy předpokládat, že Váš přítel bude přemístěn do jiné věznice.

        • obase.cz

          (23.1.2021 - 13:09)

          Dobrý den pravděpodobně bude převezený jinam.

  • Eva

    (22.1.2021 - 11:18)

    Dobry den, . dnes mel muj pritel soud na PP a soudkyne rekla ze chce psychologicky posudek a probacni sluzbu. Tak se chci zeptat za jak dlouho bude pridelen nejaky psycholog a jak je to potom.
    Mockrat dekuji

    • právník

      (22.1.2021 - 17:06)

      Vážená paní Evo,
      na to není univerzální odpověď – záleží na konkrétním soudu a někdy i konkrétním soudci. Vypracování znaleckého posudku nějakou dobu trvá. Z praxe mohu uvést, že další jednání soudu proběhne přibližně za 4 až 6 měsíců.

      • Jolana

        (22.1.2021 - 17:54)

        Nerozumim co je jako výkon vazby,a jaký je rozdíl mezi tím věznici a kmenovou. Je možný aby ho třeba převezli z Hradce až do Prahy? Podle mista? Dik

    • Jolana

      (22.1.2021 - 17:49)

      A to je prosím kam? Z Hradce kralove to muže být klidně až do Prahy nebo někde dal?

    • Jolana

      (22.1.2021 - 17:50)

      A to je prosím kam? Myslela jsem ze zůstane už normálně v Hradci, je možný ze by převezli klidně až do Prahy zalezi podle místa? Dik

      • právník

        (23.1.2021 - 12:08)

        Vážená paní Jolano,
        rozdíl mezi výkonem vazby a výkonem trestu odnětí svobody si lehce najdete na internetu.
        Odsouzení, kteří nastupují trest odnětí svobody nastoupí vždy do tzv. „nástupní“ vazební věznice odkud jsou ve většině případů po několika dnech přemístěni do tzv. „kmenové“ věznice. Kmenová věznice je ta, ve které odsouzený již zůstává (zpravidla se nejedná o věznici vazební).
        O tom, do jaké věznice bude odsouzený trvale umístěn rozhoduje vězeňská služba. Je klidně možné, že Vašeho přítele umístí (převezou) do Prahy, Plzně nebo třeba do Ostravy, to v tuto chvíli opravdu nikdo neví.

        • Jolana

          (23.1.2021 - 19:15)

          Jak pak člověk muže požádat o 1/3 propuštění? Kdyz si ho prehazujou.. cca měsíc teď bude v Hradci, a pak ho bůhví kam šoupnou,nemuzou pak za necelý dva měsíce zjistit jakej ten člověk je..tudíž nemůže mít skoro zadnou šanci na 1/3 propuštění.

  • Anonym

    (22.1.2021 - 14:43)

    Dobrý den mám prosím pár dotazů.bylo mi řečeno že balíky může přítel dostat 2xdo roka.to myslí od každé osoby dva nebo celkem?dále se chci zeptat přítel je v invalidním důchodu 3.stupne.to mu bude výplata chodit do vězení a je nějaká možnost že by si mohl z vězení dat kupovat tabák apod.?a poslední dotaz na anémii ale odmítl jít dokud byl na svobodě na transfuzi a jakoukoli léčbu.je možné že by ji na základě toho propustili nebo hodnocení spíše převezou do nějaké vězeňské nemocnice?dnes hodnocení právě eskortovali a má to i s marenim.moc děkuji za odpovědi pane doktore.

    • právník

      (23.1.2021 - 14:24)

      Vážená paní,
      podle zákona může odsouzený přijmout dva balíky (každý o váze do 5 kilogramů) s potravinami za rok. V souvislosti s omezeními (např. návštěv), které byly nařízeny v souvislosti s pandemií Covid 19, v některých věznicích tuším povolili o jeden potravinový balík navíc – na to se musí Váš přítel zeptat. Počet povolených balíků je stanoven celkem, nikoliv od každého příbuzného zvlášť.
      Výplata invalidního důchodu bude chodit Vašemu příteli do věznice. Vězeňská služba z tohoto příjmu odsouzeného provede srážku na náhradu nákladů výkonu trestu (1.500 Kč / měsíc) a pokud Váš přítel nemá exekuce, pak se zbytkem peněz bude moci disponovat. Ve věznicích je kantýna, ve které je povoleno odsouzeným nakupovat, podle pravidel, které určí ředitel věznice.
      Pokud má Váš přítel zdravotní potíže, pak je musí řešit s lékařem ve věznici. Anémie zřejmě nebude důvodem propuštění Vašeho přítele z výkonu trestu na svobodu. Ve výkonu trestu se léčí i mnohem závažnější onemocnění, ale já nejsem lékař, takže k tomuto nejsem kompetentní se vyjádřit.

  • Jolana

    (22.1.2021 - 18:00)

    Psala jsem vám o tom přemístěni z Hradce kralove.. co je výkon vazby a kmenová věznice? Nevim jaký je v tom rozdíl. A kam přibližně by ho tam mohli odvezt,klidně až do Prahy? Zalezi podle místa? Dik

    • právník

      (23.1.2021 - 14:26)

      Vážená paní Jolano,
      na tyto otázky jsem Vám již odpověděl shora.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.