Před Vánoci jsme vás informovali o petici za zlepšení podmínek ve věznicích. Petice se šíří veřejným i vězeňským prostorem a podpisy pomalu ale jistě přibývají. Většina věznic však tuto iniciativu nevnímá nijak pozitivně a signování kladou různé překážky. Máme dokonce informace z věznice Valdice, že tam dochází k zabavování petičních archů. Není mi vůbec jasné, z jakého důvodu, ani jak se tím může někdo cítit ohrožený nebo dotčený. Je mi z toho trochu smutno. OPZ


45 komentáře v “Smutek kolem petice”
Vladimír Grygar Scarabelli
(26.5.2021 - 7:07)Parlament České republikyPOSLANECKÁ SNĚMOVNA20218. volební období207USNESENÍ petičního výboruze 40. schůzedne 27. dubna2021kpetici č. 3/P/2021 „Za zlepšení podmínek ve věznicích vČeské republice“(640 podpisů)________________________________________________________________________Petiční výbor po vyslechnutí zpravodajské zprávyposlanceT. Vymazala a po diskusiI.bere na vědomí „Petici za zlepšení podmínek včeských věznicích“;II.doporučuje Vězeňské služběČR, abysohledem na současnou pandemickou situaci: a)sjednotilametodiku přístupu odsouzených ke zdravotní péči ve všech věznicích,b)zvážila možnost navýšit počet povolených tzv. „hygienických balíčků“, příp. tzv. „nárokových balíčků“,c)provedla kontrolu uplatňování kázeňských trestů vjednotlivých věznicích a na jejím základě odstranila případně zjištěné rozdíly voblasti kázeňského trestání;III.žádá generálního ředitele Vězeňské služby ČR, aby svým interním pokynem upozornil ředitele všech věznic, že vpřípadě úmrtí odsouzeného je nutné neprodleně informovat rodinné příslušníky a postupovat vtomto ohledu vždy striktně vsouladu se zákonem o výkonu trestu odnětí svobody;IV.žádá generálního ředitele Vězeňské služby ČR do31. 5. 2021 o informaci, jak byla tato doporučení petičního výboru využita a zda byla přijata odpovídající opatření.Tomáš VYMAZAL v.r. Helena VÁLKOVÁ v.r.ověřovatelvýboru předsedkyněvýbor
Vážení čtenáři.
Omlouvám se, že jsem se dosti dlouhou dobu odmlčel, ale důvodem bylo dlouhé čekání na odezvu na podanou Petici za zlepšení podmínek ve věznicích.
Dovolil jsem si zde zveřejnit plné znění toho, čeho naše Petice dosáhla.
Ať si každý čtenář, který se seznámil s obsahem naší Petice udělá svůj vlastní názor na výsledek.
Já osobně se raději vyjadřovat k dané věci nebudu, poněvadž si myslím a jsem o tom zcela přesvědčen, že popsaný papír opět někde zapadne, bude pouze uložen act-acta.
Je to opravdu – Smutek kolem petice –
Vladimír Grygar Scarabelli
Michaela
(17.2.2021 - 19:42)Vážení čtenáři.
Dovolte nám, abychom Vás informovali ve věci Petice na které jste se spolupodíleli svými připojenými podpisy. Ten nejhlavnější krok byl učiněn a další očekáváme od Petičního výboru Poslanecké sněmovny České republiky. Tato fáze je sice teprve v začátku, ale věříme, že hlavně na správné cestě. Mnohé se již projednávalo na Petičním výboru PS ČR 16.2.2021 a to i za účasti členů petičního podvýboru pro vězeňství.
Padla samozřejmě velká spousta otázek i odpovědí v průběhu tohoto jednání, vše bylo vedeno velmi důkladně a pečlivě. Samozřejmě některé poněkud sporné záležitosti bude nutno pečlivě prošetřit a to je hlavní důvod, proč se na Vás tímto obracíme, aby jste nám byli nápomocni. Z Vaší strany je třeba si srovnat svoje zkušenosti a poznatky, což jsou důkazy co se děje v mnohých věznicích v oblasti zdravotní péče a hlavně co se týče Covidové situace, zda se dostává dezinfekce odsouzeným, zda dostávají roušky, zda se pravidelně denně dezinfikují společné prostory, jak dlouho se čeká na zdravotní ošetření, pokud k nahlášení na zdravotní. Pokud máte informace, alespoň zhruba o množství nakažených, zda a jak se provádí testování. Dále je třeba informovat jak je to se Skypem, s vycházkami a na jak dlouho. Máme totiž jisté indicie, že padly při jednání 16.02.21 poněkud zkreslené informace ze strany Vězeňské služby. Je proto zapotřebí Vašich osobních zkušeností a poznatků, které máte od uvězněných. Tyto prosíme odesílejte písemně níže uvedenou adresu. Zde by jste měli uvést i jména odsouzených. Není se čeho obávat, vše zůstane bez jakýchkoliv následků, nebo nějaké šikany. Informace, příběhy, poznatky, které písemně odešlete, budou nejvíce nápomocné celé věci a podpůrné hlavně pro další jednání ve věci v Poslanecké sněmovně ČR na podvýboru pro vězeňství. Hlavně pomůžete Vašim blízkým. Ušli jsme dosud již dosti veliký kus cesty a proto doufáme, že vše dotáhneme ke zdárnému konci. Bylo napsáno mnoho stížností na různá místa od odsouzených a jejich rodinných příslušníků, s jakým výsledkem, to víme všichni. Petice, která se teď dostala až do Poslanecké sněmovny, si myslíme, doufáme a věříme, že prozatím byla nejúčinnější.
Výsledky budou známy cca do jednoho měsíce, kdy budeme písemně informování o výsledku. Samozřejmě vše bude zveřejněno.
Písemné poznatky, zkušenosti, příběhy, prosíme zasílejte na adresy členů Petičního výboru. My všechny tyto písemnosti řádně zaevidujeme a s průvodním dopisem hromadně zašleme Petičnímu podvýboru PS ČR, jak podpůrný materiál k jejich dalšímu jednání v dané věci.
Neváhejte, pište, odesílejte. Tato Vaše akce začíná dnešním dnem 17.02.2021 a uzávěrku plánujeme nejpozději ke dni 10.března 2021.
Adresy petičního výboru: Vladimír Grygar Scarabelli Podivice 93 psč. 68321
Michaela Benešová Chroustov 106 Kněžice 289 02
Vladimír Grygar Scarabelli
(15.2.2021 - 18:41)Nová informace pro čtenářek Petici za zlepšení podmínek ve věznicích.
Dnes t.j. 15.února byla předána osobně Petice, jak jest výše uvedeno Petičnímu výboru Parlamentu České republiky. Přijetí bylo písemně potvrzeno. V úterý jde Petice na projednání do Petičního výboru. O výsledku projednání bude náš petiční výbor informován o dalším postupu a účinku petice.
Vladimír Grygar Scarabelli
Vladimír Grygar Scarabellili
(13.2.2021 - 13:09)Vážení čtenáři.
Dovoluji si tímto informovat jednak Vás a i další veřejnost, že k dnešnímu dni 13.02.2021 byla ukončena podpisová akce na Petici za zlepšení podmínek ve věznicích v České republice.
Dne 15.02.2021 bude osobně Petice předána do Parlamentu České republiky, ul.Sněmovní č.1, Praha, a to Petičnímu výboru PČR, kde bude zaregistrována a mimo jiné projednána na schůzi dne 16.02.2021.
Na tuto schůzi, jednání Petičního výboru Parlamentu České republiky je pozván generální ředitel Vězeňské služby ČR a ministrině spravedlnosti ČR.
Také chci poděkovat touto cestou všem, kteří projevili svůj osobní zájem o Petici a připojili své podpisy pod ní. Velice si toho vážím a ještě jedenkráte děkuji.
K tomuto komentáři a poděkování přikládám text průvodního dopisu k Petici pro zastupitele Petičního výboru Parlamentu České republiky.
Parlament České republiky
Sněmovní 1
P R A H A 1
118 26
Věc: Petice za zlepšení podmínek ve věznicích v České republice
Vážení.
Dovoluji si tímto pedložit Petici,jak jest v úvodu uvedeno. Petice obsahuje celkem čtyřicet petičních archů s podpisy lidí, kteří se s obsahem Petice seznámili a tak i s právem petičním a poté připojili svůj vlastnoruční podpis s uvedením svého bydliště.
Na podpisových arších je celkem sebráno 640 podpisů (slovyšestsetčtyřicet).
Není to asi mnoho v porovnání s jinými peticemi, se kterými se setkáváte v praxi, o to však podpora jednotlivých lidí je zde možná opravdovější a není těmto lhostejné, že se poněkud zapomíná na uvězněné, kteří jsou také součástí naší společnosti.
Žádám a prosím, zabývejte se touto problematikou, a to ne jen s přihlédnutím k dnešní těžké době, ale i v pohledu do budoucna.
Určitě se najdou tací, kteří budou vznášet námitky, budou předpovídat obtíže, ale pokud se návrhy odmítnou je potom konec. Kdežto když se přijmou, vyžaduje to další práci.
A proto ještě jedenkráte žádám a prosím, pokud se zúčastnění nebudou moci dočkat konce projednání této předložené věci: Zdržte je ještě chvíli, ať se to může o to dřív uzavřít, což takto cituje Sir Francis Bacon jako státní návladní a kancléř králoství Anglie, kdy se psal rok 1618.
Děkuji
Za Petiční výbor za zlepšení podmínek
ve věznicích v České republice
Vladimír Grygar Scarabelli
v Podivicích dne 15.února 2021
Michaela
(4.2.2021 - 14:48)Jako Petiční výbor si dovolujeme touto cestou Vás co nejsrdečněji poprosit o urychlené zaslání podepsaných petičních listů nejpozději do 11. února 2021 na adresu Vladimír Grygar Podivice 93 p.s.č. 683 21
BUDEME RÁDI za Vaší ochotu, podporu a hlavně vstřícnost v dané věci. Prosíme obětujte pro dobro věci 26kč za známku TYPU A
budeme vděčný za každý připojený podpis.
OBRACÍME SE NA VÁS, PROTO ŽE MUSÍME PETICI S PODPISOVÝMI LIST DORUČIT DO POSLANECKÉ SNĚMOVNY ČESKÉ REPUBLIKY NEJPOZDĚJI V PONDĚLÍ 15.ÚNORA 2021
PODLE INFORMACÍ,KTERÉ MÁME JE DORUČENÍ V UVEDENÉM TERMÍNU VELICE DŮLEŽITÉ PRO DALŠÍ DŮLEŽITÁ JEDNÁNÍ.
Vladimír Grygar Scarabelli
(4.2.2021 - 8:35)Vážení čtenáři.
Nějakou dobu jsem se odmlčel se svými písemnými reakcemi na zde umístěné příspěvky. S mnohých je mi místy poněkud smutno, byť každý z nás má právo vyslovit, a to veřejně svůj názor, je to a měl by to být ten najzákladnější princip demokracie. Je ovšem rovněž mít na mysli a dbát, že vše je třeba pojat poněkud nezraňujícím způsobem, byť se jedná o kritiku věci, či nějakého stávajícího stavu. Každý z nás, a to ať se jedná o jakoukoliv dobu, či životní situaci, neměl by zapomínat a měl by mít na mysli jednu z nejzákladnějších předností a cností ducha člověka, čímž je laskavost, jež je nejvýše. Člověk bez ní je svým způsobem štvanec sám v sobě, aniž si to uvědomuje a vůči okolí je ubožák.
Laskavost a dále i lze říci lidumylnost, to je to, co působí a směřuje k blahu lidí. Někdo to nazývá filantropií, někdo humanitou, přesto však jsou to výrazy slabé a nevystihují až tak podstatu věci.
Lidumylnost a laskavost je totiž vrozený sklon, vrozená vlastnost, tak jako opačně jiní mají vrozenou zlovolnost. Ona zlovolnost nižšího stupně se jeví jako mrzoutství, podrážděnost, vzpurnost, či neovladatelnost. Ve vyšším stupni se projevuje záští a strojením zla. Potom nelze čekat od takových jedinců nějakou laskavost, je třeba se nad toto povznést.
Je nutné odpouštět, promíjet urážku, čímž se dokazuje, že náš duch stojí nad křivdami, které potom nemůžou nikterak zranit.
Ti, kteří jsou tam někde, pro něž je snaha něco udělat a dovedou-li být vděční i za drobné laskavosti, dokazuje se tím, že si váží lidského ducha.
Vladimír Grygar Scarabelli
Renata
(3.2.2021 - 22:20)p.Vacku
Vy pracujete jako bachař? že víte vše co se tam děje? Nikdo netvrdí že petice je aby byli puštěni násilníci ale o zacházení s odsouzeným jsou to lidé jako Vy svůj čin si ponesou celý život ,ale jsou tam lidi kteří tam jsou za banality a mají stejná práva jako Vy trest si vykonají a záleží jen na nich jaký potom povedou život platí si zdravotní poplatek a mají nárok na ošetření a zacházení jako s člověkem a že pro ně nemají práci za to nemůžou , právě proto je petice ,aby propustili lehké tresty a aby nemusel nikdo doplácet na věznice přeplněné těmito lidmi , vůbec jste nic nepochopil někdo Vám hodně ublížil a proto máte velkou nenávist vůči petici už nepište a zamyslete se nad sebou je mi Vás líto nevím co se Vám děje v životě, ale nesuďte když ty lidi osobně neznáte buďte zdráv
Renata
(3.2.2021 - 14:26)p.Vacku.
Vy jste musel prodělat nějakou újmu na zdraví protože tak zlého muže který uráží lidi které nezná,je hodnoceno pod úrovní.Jedine co mi napadá že jste bachař , který byl propuštěn a nebo prostě jste pomstychtivý vyhledejte lékaře a nebo se nechte odsoudit za urážky lidí kteří tam jsou ,aby jste si to vyzkoušel , když mluvíte jak to tam mají jednoduché styďte se jste hlupák topite se ve své osobní nenávisti
Vacek
(3.2.2021 - 19:24)Já nikoho neurážím, jen se mi na stránce o peticích objevila tato a po přečtení jsem byl tak šokován, že jsem se zajímal co to vlastně je a o to víc mě šokovalo, že to někteří myslí vážně. Představa těch zločinců, feťáků, vrahu, zlodějů, znásilňovačů atd. jak si píší petici aby se měli líp a aby je pustili je šokující! Jsou to kriminálníci! Mají zpytovat svědomí, číst bibli, makat a být rádi že mají na jídlo víc než chleba a vodu. A oni ještě mají tu drzost něco žádat? Kde jste byla paní, když ten zloděj okrádal vozíčkáře? Nebo ten úchyl co zapaloval bezdomovce? Zastala jste se někdy někoho koho okradl kapsář? Souhlasíte s tím že se někdo v přestrojení za plynaře vetře ke slabomyslnému důchodci a okrade ho? Jak by vám bylo kdyby opilí řidič smetl někoho blízkého? ANO -toto všechno jsou VĚZNI. To kvůli nim jsou věznice, obří soudy, tisíce policistů. To kvůli jejich nekonečnému nutkání páchat trestnou činnost platíme miliardy z daní. Ti samí co dostali amnestii od Klause a stejně se vrátili. Běžte se podívat do očí lidem kteří byli poškozeni trestnou činností a řekněte jim, že pachatelé
jsou vlastně chudáčci, že je někdo nutil jim vykrást garáž nebo auto… Mě je to jedno, klidně si pište petic kolik chcete, protože většina lidí má stejný názor – vězení má být trest, né skautský tábor. Chápu že tady jsou lidé zcela bez sebereflexe, proto ani nemá cenu nějak debatovat, jelikož se ze slušné debaty ihned strhne uražení a nadávky (co ale čekat od fanklubu kriminálníků). Ještě doporučuji petici za legalizaci trestné činnosti! A nezapomeňte napsat vedle podpisu počet zápisu v rejstříku 😀 Nashledanou
obase.cz
(4.2.2021 - 18:07)Pane Vacku, co byste dělal, kdyby vás po roce pustily z basy. Do ruky Vám dali 500kč a neměl jste absolutně kam jít ? Takových jsou stovky, to proto se většina z nich do basy vrací. Mějte pěkný den. O.
Michaela
(13.2.2021 - 22:34)Pane Vacku,
Nejdříve si zjistěte kam jdou ty miliardy z daní o kterých tady píšete. Pro vězně určitě nejsou. Neříkám, že část peněz není pro ty, kteří nemají práci. Ale zbytek jde jinam. Tak nejdříve si to zjistěte a pak napište. A Petice je pokud jste si dobře všiml a přečet pouze pro menší prohřešky a zbytky menších trestů. Takže určitě se netýká vrahů jak Vy tady pořád omíláte dokola.
Hezký den Michaela
Michaela
(1.2.2021 - 19:20)p. Vacku
Vy jste tam byl, že víte o tom, že tam mají stolní fotbálky? S těmi rohlíky nelžu to je pravda stalo se to v nouzovém stavu dostal nejnižší možný trest. A v minulosti nic neudělal. Teď na tom pracují právníci? A pro změnu aby jste věděl tak každý odsouzený má svůj zdravotní účet na, který mu jeho rodina posílá peníze na zdravotní péči. Okrást babičku o důchod je svinstvo to uznávám a také s tím nesouhlasím. Jako ublížit dítěti atd. Ale jsou tam i jiní. No každý má svůj názor a může ho říci nahlas tak jako Vy. Jak můžete vědět za co utrácí peníze? A hlavně kdo jim ty drogy a mobily nosí? Zamyslete se nad tím. Mě přijde, že Vy jste BACHAŘ, že tak všechno víte všechno znáte. Jediní kdo si na odsouzeným mastí kapsu jsou právě oni. Prodávají a seženou vše. Jinak by se to tam nedostalo. Tady venku nevím jak Vy, ale já a kdokoli jiný se k lékaři dostane úplně normálně stačí zvednout telefon. Kdyby jste měl zájem mohu Vám dát přesné instrukce jak se dostanete tady venku k lékaři. Dále pak peníze za práci: Tak s těch peněz platí pobyt, přece by jste za ně nechtěl platit Vy? Dále pak z toho platí alimenty, dluhy, kupují jídlo v předražené kantýně ( podotýkám, že Vietnamci to mají o dost levnější) atd. takže si nic neušetří. Jak pracují odsouzený jestli jako učni to nevím nikdy jsem je při práci neviděla to jsou Vaše názory . Ale zřejmě jste je viděl pracovat jinak by jste zde přece nešířil DEZINFORMACE? A jestli máte zájem můžeme si klidně napsat pár slov ohledně vězeňství velmi ráda Vám vše vysvětlím a zasvětím Vás do naší Petice.
S přáním hezkého večera
Michaela
Vacek
(2.2.2021 - 15:32)Takže sedí za přestupek 😀 ? Nebyl v recidivě ani podmínce, ukradl rohlík a teď sedí? A nepoužil třeba násilí a nebyla to loupež a né krádež? Tak to tu máme prvního vězně za přestupek :-D, nebo nám tu někdo lže ,-) . Určitě né ten vězeň, protože to jsou samí čestní lidé co by nikdy nelhali 😀 . By mě zajímalo kolik si platí pobyt z těch 5000? A za stravu z našich daní? Kdyby nekradli tak by ani žádné věznice být nemusely, ani půlka soudů. Měli by mít akorát suchý chleba a pryčnu s dekou, jsou to kriminálníci, ne pacienti v nemocnici. Jestli je kantýna předražená? A proč tam vůbec je? Co si mají co kupovat v kantýně? Jsou na táboře? Prostě ta petice mě dostala, nemusíte mě tu přesvědčovat, jenom jsem se musel potrhat smíchy, když si představím třeba jak tento člověk https://nymbursky.denik.cz/zlociny-a-soudy/policiste-dopadli-zlodeje-ktery-na-namesti-okradl-invalidu-20200203.html někde podepisuje petici aby se měl v base líp 😀 Bylo by zajímaví, třeba kdyby u každého podpisu byl počet záznamů rejstříku 😀
Bára
(2.2.2021 - 20:04)Dobrý den, je velmi smutné co tu píšete a jak věci vidíte. Samozřejmě 95% lidí je ve vězení právem a mají tam být, na druhou stranu vím, že ve vězení je plno lidí neprávem díky korupci v justici a chybám v přípravném řízení a následně i v celém procesu. Věřte že moc dobře vím, že je člověk jednou nohou ve vězení. Kdybych nežila situaci, kterou žiju, tak bych to nikdy předtím neřekla a také bych tomu nevěřila. Co se týče zdravotní péče, tak každý by měl mít právo na adekvátní lékařskou péči nehledě na to, zda je odsouzený nebo ne. Léky se platí, rodiny odsouzených posílají peníze nebo sami vězni pracují a tudíž si léky můžou zaplatit sami. Vaše poznámky ohledně práce jsou skutečně hnusné. Přeju vám, abyste se nikdy nedostal do nepříznivé situace a abyste to nikdy nemusel zažít…. Zamyslete se nad tím, zda vám něco tyhle vaše kecy přinesou. Ego si tu honit nemusíte… Hezký den
Anonym
(31.1.2021 - 16:54)To jsou kecy Ty si asi hodně ublíženej?Tak nedávejte lidí do jednoho pytle přeci jsou tam lidi a lidi a koho urazite kdo je zavadovej?pane Vacek jste asi pohnutek na mysli abyste se tam jednou nedostal Vy
Michaela
(31.1.2021 - 19:28)P. Vacku
Dejte si pořádnou facku, protože se tam můžete dostat klidně i Vy třeba za nezaplacené výživné, když se dostanete do tíživé finanční situace. Pak tam jsou lidi, kteří v této době vzali v krámě dva přiblblí rohlíky a dostali za to 2 roky. Nechceme amnestii úplnou pouze částečnou a pouze za přečiny. Ať je to jak je a je tam kdo chce za cokoliv pořád jsou to lidi ne zvířata. Chtěla bych vidět Vás jak by jste se bránil, kdyby jste měl zdravotní problémy a nedostal jste se k lékaři. Kdyby jste potřeboval léky, které by byli důležité pro Váš život a nikdo by Vám je nenapsal. Kdyby jste tam chodil do práce od 5 od rána do 20 hodin do večera za 5000 Kč měsíčně. A když jste nemocný měl 40 horečky a musel být ve špinavé díře a ležet na betoně, protože nemají žádné izolace. To by Vás pak ten humor přešel. Kdyby jste viděl jak tam někdo umřel, protože se nedostal k doktorovi pak ho odnesli do kotelny jak smetí a tam si pak až druhý den pro něj přijeli pohřebáci. Když nic nevíte tak radši mlčte to uděláte nejlíp.
Vacek
(1.2.2021 - 14:06)PROČ LŽETE? Nikdo tam není za rohlík! Pokud tam někdo šel za rohlík, tak proto, ŽE BYL V POSLEDNÍCH TŘECH LETECH TRESTÁN ZA MAJETEK! Tudíž je to recidivista a nevidím důvod jakékoliv milosti s recidivistou. Že se recidivista nedostane k lékaři? A co jako, kolik kdy taková bytost dala na zdravotním pojištění? Pánovi nevadilo když okradl babičku o důchod, a ta neměla na léky a my budeme brečet že on čeká na doktora? Jestli jste si toho nevšimli, tak k doktorovi je problém i venku, hlavně že vězni si potřebují napsat TRAMAL a vyoperovat spolykané předměty. Když byli venku tak jen fetovali, kradli a chlastali a najednou řeší svůj zdravotní stav? Že musí chodit do práce? Chudinky. Za 5000? Nechápu proč za to mají vůbec peníze, jsou v trestu, ne na brigádě. Pak že si nemužou našetřit za trest. Ale oni vlastně všechno utratí za drogy, cigára a mobili… Navíc si dokážu představit jejich pracovní nasazení asi na úrovni učňů. Navíc tu práci můžou odmítnout. Hlavně že mají svoje fotbálky, psycholožky atd,..
obase.cz
(2.2.2021 - 7:44)S tím pravopisem byste měl něco dělat. Admin.
Vacek
(2.2.2021 - 15:22)Pomáháte vrahům a zločincům, ale u jiných řešíte pravopis 😀 Chápu, jsem vinen, promiňte že jsem v přestrojení za plynaře neokradl důchodce o veškeré úspory nebo tomu postiženému speciálně upravené auto, jak bylo onehdá ve zprávách, pak bych byl jistě vaším miláčkem 😀 , já jen napsal někde pravopisnou chybu, PROSÍM ODSUĎTE MĚ 😀
obase.cz
(3.2.2021 - 19:31)Pokud sám soudíte, nedivte se, že jste souzen jinými. Kdybyste tu nerozlíval kýbl hnusu, nic bych vám nepsal. Pomáhám těm, kdo to potřebují. Rodinám odsouzených, které jsou obětmi zcela nevinnými a ano i odsouzeným. Jednoduše proto, že je to nejlepší způsob jak zařídit, aby se do basy navraceli.
Vacek
(31.1.2021 - 16:07)Tak to je nářez 😀 Vězni a jejich příbuzní si píšou petici o amnestii a lepší podmínky ve vězení 😀 To je fakt bizár. A co třeba se první zeptat obětí trestných činů? Nevidím důvod proč někdo, komu byla společnost ukradená (řídil opilý, ujížděl policii a ohrožoval ostatní, někoho okradl, podvedl, zabil, zbil, oloupil, prodával drogy a prostě cokoliv) by měl mít lepší podmínky? Proč by se za něj měla teď společnost stavět. A nedej bože někomu, kdo má už třeba víc jak jeden zápis v rejstříku, nebo vícetresty. Nechápu proč vůbec mají mít návštevy i v normální době, natož Covid době. Proč mají mít kantýny, vycházky a tak? Oni by taky ty nakradené věci nikdy nevrátili. Naštěstí podle počtu podpisů to podepíší tak maximálně vězni a jejich příbuzní (což jsou většinou taky závadové osoby), protože kdyby se mezi lidi dostala OPAČNÁ petice, že vězni mají trpět, měla by jistě desetkrát tolik podpisů. Lidi už mají dost věčnejch kriminálníků a feťáků a tresty v ČR jsou fakt směšné. 3x podmínka, 2x prospěšky a pak až basa. Řidič co zabije dva lidi kvůli frajeřině dostane 2 roky atd. Tak netvrďte jak se tam může dostat každej. Radši si své miláčky naučte trochu ohleduplnosti a respektu ke zdraví a majetku ostatních.
Michaela
(26.1.2021 - 18:35)Vězeňská služba České republiky Věznice Valdice
Nám. Míru 55, 507 1 1 Valdice, tel.: 439 507 1 1 1, fax: 493 507 206, ISDS: ptmd3pn
Ve Valdicích dne 20. 1. 2021
Paní
Michaela Benešová e-mail:
BENEMICH@seznam.cz
Vážená paní Benešová,
k obsahu Vašeho e-mailu doručeném do Věznice Valdice dne 11. 1. 2021 uvádím následující:
v souladu s ustanovením 17 zákona č. 169/1999 Sb., o výkonu trestu odnětí svobody a změně některých souvisejících zákonů (dále jen „zákon”), má odsouzený právo přijímat a na svůj náklad odesílat písemná sdělení (dále jen „korespondence”) bez omezení, pokud zákon nestanoví jinak. Vězeňská služba je oprávněna ve stanovených případech provádět kontrolu této korespondence; přitom je oprávněna seznámit se s obsahem zasílaných písemností. Pokud obsah korespondence zakládá podezření, že je připravován nebo páchán trestný čin, Vězeňská služba korespondenci zadrží a předá ji orgánu činnému v trestním řízení.
V případě zaslání petice odsouzenému (odsouzeným), je provedena výše uvedená kontrola a odsouzeným je kompletně vydávána. Odsouzeným není v žádném případě bráněno ve výkonu petičního práva ve smyslu zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním.
S pozdravem
Ředitel:
P.
(22.1.2021 - 9:18)Dobry den.
To co pisete je smutne, ale realita. Bohuzel jde vetsinou o skupinku „bacharu“, kteri si takto hoji sve posramocene ego.
Bohuzel je ve veznicich moc mist bez kamer, proto stezovat si je blnost.
Vetsinou ten kdo se ozve, tak je z rad bacharu oznacen za „konfidenta“ a nasledne oddil je proti jednotlivci.
A to slo pouze o sprchu, pritom tak normalni vec, hlavne pri zvysenych opatreni pozadavku pandemie.
To i za „fasi..u“ co vypravi deda, se v lagru sprchoval dvakrat tydne, je pravda, ze tedy ne vsichni.
Reditele veznic na stiznosti nereaguji vubec, ba naopak. Tam nejde o prava a dodrzovani prav lidi, dodavat zakladnich potreb, jak zde psala vyse v podobe toaletaku a oznacena byla za „dementku“ , ale pouze o fet, bachari, prave ti, kteri nepousti do sprch to vse nosi.
Specialita je hlavne veznice, kde uhorel ten jeden umyslne! tam je to vse poprojovane az k talaru.
Je doba kovid, navsteva v nedohlednu, jsem stastny ze uz to mam za sebou.
Kdyz to tu procitam, tak koukam jak vul, nekdo tu dal vecne ukazku, predrazenosti, nedouhlasim, ze bych menil navstevu za a
cukr treba za 70kc, ono jsou tam dve sorty lidi: jedna co se zivi fetem a tedy cukr je nezajima, protoze je sjety, nebo si na nej vydela. Pak druha, ktera nefetuje( nema na to) pak resi tel za mene a i ten cukr, navstevu moc ne, protoze vedi, ze je to zasah do rozpoctu rodiny a protoze maji hodnoty jinde nez pro fet cokoli, tak si jedou tu svoji.
po dvou letech bych mohl vypravet o tech opicich. Vezeni je velka fabrika plna drog, kde devet z deseti zacne fetovat a neuveritelne se zadluzi, prave proto, ze jsou nastaveny tyto banalni veci spatne a proto si stat sam odchova reciky a fetaky. Uzasny nastroj 🙂
A ti kteri si myslite: ten muj ne…..vazeni, zazil jsem moc…a devet z deseti….
proto dekuji o base a vsem co se snazi neco zmenit a bojuji.
P.
Anonym
(2.2.2021 - 15:39)Pro Vacka: ty jsi poradny idiot!
Ja se tam dostal na dva roky za to, ze jsem se dostal do druhotne platebni neschopnosti,neznalosti a neschopnosti soudu, protoze soudce byl cca 40ti lety floutek bez znalosti., Nanestesti jsem sel do trestu dobrovolne jako prvotrest, nemoc me prepadla ve vezeni, neresitelny problem! Pral byvch ti tu bezmoc i tve rodine na jeden den! Nastesti vrchni soud uznal prave pochybeni kraje i okresu a jsem po roce venku! Takove jako jsi ty, tam pak breci 24/7!!!!
Jsou tam spatni, ale i blbci co se z klukoviny nafetuvoli a je to.
Nikoho nesoudim, nepodporuji a odsuzuji vse co popisujes ohledne zlocinu! Nadevse je ale fakt! stale to jsou lidi! Maji stale prava!
K lekari venku: domluvim vam schuzku u psychologa, je u tebe znat pomatenost, agrese a zloba, ktera odpovida i povolani bachare, kteremu nebylo zaplaceno za pronaseni treba drog! Asi s 30 bacharu nenosilo tak pet!
Otazka: proc leze nekdo jako ty na web o base? Urazi tu rodine prislusniky, treba i tech, co nedobrzdil, nebo proste udelal blbost a nejde to proste vzit zpet?
Chapu zlobu poskozenych, ale jak pisi, ne vsichni jsou vrahove! Z 20ti tisic veznu si dovolim rici ze 3/4 tam nepatri. Ku srovnani jde o castku uspory asi pet miliard rocne!
tak se prober, protoze jsi na nej ceste prave do basy!
Kateřina
(21.1.2021 - 12:50)To už není možné co se děje. Sama mám bratra ve Věznici Nové Sedlo. A můžu říct, že tam je hodně skryto. Nedávno byl bratr napaden spoluvězňem o půlnoci ve spaní. Dozorce také tvrdí, že dotyčný napadl bratra první. A nakonec brácha jde,, na díru “ Anejlepsi na tom je, že když se incident stal, dali bratra z ošetřovny na oddíl kde věděli, že jsou vězni nakaženi Covidem… Není co dodat….
Kicki
(21.1.2021 - 22:19)Na Novem Sedle? Tam je toho vazne hodne tajemneho a skryteho… Alle to asi vsude…Na jakem oddeleni mate bratra?
Monika
(22.1.2021 - 7:37)Včera večer jsem mluvila se synem a v Jiřicích bohužel zatím žádná petice není, tedy zatím se to k nim na oddíl nedostalo. Jinak jsem vubec nepochopila z jakého duvodu jim byly uzavřeny sprchy, v době covidu ,koupaní mají povolené jen v pondělí a pátek, já tomu opravdu nerozumím. Nejdříve jim vyply teplou vodu a pak jim zavřely i koupelny. V 21.století se dějí takové věci, které mi hlava nebere, opravdu zvláští vězenská pravidla a manýry , jen jim dělají naschvály at si to tam užijí. Nedivím se pak, že někteří po návratu na svobodu mají problémy i nadále po tom všem co tam zažívají. Je mi líto , že jsem součástí této společnosti, a mrzí mě že i přes to, že jsou odsouzení je s nimi jednáno jako s odpadem. Stále jsou to lidé jako my, ne všichni jsou tam špatní.
Michaela
(21.1.2021 - 9:14)Oprava překlepu
Omlouvám se za překlep nemělo být ve Vinařicích, ale v JIŘICÍCH.
Michaela
(20.1.2021 - 23:08)Milá Moniko,
Prověřovala jsem zda je Petice ve Vinařicích a dvě paní říkali, že tam skutečně je podepisuje se, ale pomalu je tam taky prý karanténa tak než se dostane k Vašemu synovi může to ještě chvilku trvat.
Vacek
(31.1.2021 - 16:12)A co chudáček synáček provedl? A po kolikáté? 😀
Michaela
(19.1.2021 - 23:04)Renčo
Moc děkuji za informace poptám se kdo tam koho má a zda mi mohl tam poslat tu Petici. Nikdo nic neříkal, že by tam nebyla tak nevím. Moc děkujeme.
Monika
(20.1.2021 - 19:03)DOBRÝ VEČER, PODLE INFORMACÍ Z JIŘIC TAM žádná petice zatím není. Mám tam syna a v unoru to bude rok co jsem ho viděla naposled. On sám si myslí , že se k nim nedostane ,pan ředitel není nakloněn těmto věcem. Bohužel všechno je v lidech a k přístupu a ochotě a ta tam opravdu není. Petici jsem podepsala. A tímto chci všem kdo se podílel a byl u vzniku petice moc poděkovat i když to možná nebude mít smysl , protože se řeší jiné záležitosti , ale moc si přeji aby smysl měla a konečně se začalo něco dít a někdo si všiml v jakých nelidských podmínkách tam přežívají. Moc děkuji za podporu a přejí všem kterých se to dotýká a trápí tak jako mě, pevné nervy a konečně to snad bude vyslyšeno díky petici . Pěkný večer všem
Vacek
(31.1.2021 - 16:13)A co chudáček synáček provedl? A po kolikáté? 😀
Renata
(19.1.2021 - 18:18)Dobrý večer v Jiřicích ještě nic nepodepisují asi to odsouzeným nedali jinak Vám Míšo moc děkujeme za váš čas a zájem
Anett
(23.1.2021 - 10:35)Prosím, pošlete mi tu petici na mejla, já se společně s okolím přidáváme.
Moc děkuji
Michaela
(31.1.2021 - 19:56)Milá Anett
Pošlete mi email ráda Vám jí pošlu.
Michaela
(18.1.2021 - 22:59)Odpověď pro Čekatele,
Petici je možné stáhnout zde na stránkách nebo Vám ji můžu poslat emailem.
Hezký večer Michaela
Cekatel
(18.1.2021 - 22:42)Dobry den, nejsem vezen a nikoho ve vezeni nyni nemam. Ale jeden nikdy nevi ,do vezeni se dnes muze clovek dostat ani kolkrat nevis jak rychle a lehce. Proto by kazdeho melo zajimat jake jsou tam podminky atd. Rad bych petici podepsal take a podporil ,kde a jak je to mozne?
obase.cz
(19.1.2021 - 8:15)Dobrý den. Určitě je to možné.
Michaela
(18.1.2021 - 22:33)Odpověď pro Anonyma
Nikdo nám nedal žádné informace o tom, že by se něco takového v Rapoticích dělo pokud to tak je. Tak napíšeme řediteli. Zeptám se na to jak to tam je.
Anonym
(18.1.2021 - 19:27)Ano, máte pravdu. Mám známého který sedí v Rapoticích a tam jim údajně vychovatel říkal, že pokud bude někdo podepsaný pod petici, tak se můžou rozloučit s kladným posudkem k PP. Tam to je celé nějaké divné. Nikoho z vedení nic nezajímá, vychovatelé jsou čuráci. Já měl za to, že vícero trestání nemůžou být dohromady s prvotrestanými. Ale tam je to prý normální. Další příklad uvedu. Večeři mají v 15:30h., ale večerku mají až ve 22h. Je toho daleko více, ale to bych potřeboval asi celý sešit 🙂
benemich@seznam.cz
(18.1.2021 - 18:52)Milí Ondro,
Ve Valdicích už je vše v pořádku, dneska mi přišla odpověď na mou stížnost, kterou jsem psala řediteli. Sám Petici vydal a nadále nebude dělat,žádané problémy.
obase.cz
(18.1.2021 - 19:34)Díky za zprávu. Ještě ověřím a rád vydám aktualizaci. O.
Dagousekk
(31.1.2021 - 20:07)Zdravim..muj pritel je od 30.11 2020 ve vv.Pankrac..petici tam nikdo nevidel i kdyz informace z venku o ni vezneni maji…na pribilu je situace dost hrozna corona necorona sprchy 2x v tydnu..desinfekce na chodbe prazdna..kluk v horecce s mokrou dekou se 10dni pise k doktoru.pak ho odvedou nevrati a nikdo se nedozvi ani zda byl ci nebyl pozitivni..apod.. ..kdyz sem apelovala at pisemne zazadaji reditele o hygienickým balicek navic nebo ze to zkusim ja alespon tak byli upozorneni at si nestezujou a kdo chce zkusit pulku tak at to neresi ze muze byt hur
.vzhledem k tomu ze mnou poslane respiratory mi musel poslat zpet s tim ze tam na to nemaji likvidacni nadoby..zpet byli poslany i vsechny desinfekcni mydla protex originálně zabalene..neni mozne v narokovem baliku tam.poslat ani sumive vit..v orig.neporusenem obalu..S tim ze vitaminu maji dost v jidle..nechapu to..takze ted nema ani mydlo jelikoz sem mu vsechny poslala Protex vcera sel prosit vychovatele o kousek mýdla a to neni zadny problemovy vezen.krom tabaku caju a 1baleni cest.sprch.gelu nivea..mi byla vracena vetsina hygieny z NB
..20stol+corona.Zůstává mi rozum stat
…volame si kazdy den ..a ze situace sem nastvana a vubec se nedivim demotivaci ze strany veznu..mate nejakou radu ?diky
obase.cz
(1.2.2021 - 12:42)Dobrý den. Obrátil bych se na ředitele věznice. O.