Stížnosti na vězení (vězeňskou službu)
Rada č. 1: Nestěžujte si
Naprostou většinu stížností zamete generální ředitelství pod koberec. Jednoduše to funguje tak, že se jednotliví ředitelé věznic přesouvají na posty šéfů oddělení na GŘ a obráceně. To podle toho, kdo je ministrem spravedlnosti, či jaký se stal průšvih. Tedy se jen těžko někdo postaví proti někomu, kdo mu za měsíc může dělat šéfa.
Mimo to, stížností naštvete všechny okolo a VS vám to velmi ráda dá pocítit. Není vyloučené, že se vám pomůže proti sobě poštvat i vězně samotné.
Cokoli potom budete od VS žádat, pokud přímo nemusí, nevyjde vám vstříc.
Rada č. 2: Pokud cítíte, že je stížnost nutná
Nechte to na někom z venku, ať to řeší za vás. Dopad na Vás potom není takový a pravděpodobnost úspěchu je řádově vyšší.
Rada č.3: Obraťte se na nás.
Napište do diskuze nebo na náš mail. Jaký vznikl problém a pokusíme se najít řešení. V celé vězeňské službě je ročně z obrovského počtu stížností uznána 1-2. Přitom ze 3 stížností, které jeden z nás podal, byly uznány 2. Věřím tak, že můžeme pomoci.
Rda č.4: Posílejte stížnost na více míst najednou
Žádostí se potom budou opravdu zabývat. Posíláte-li tedy stížnost na Generální ředitelství, pošlete ji i na Ministerstvo spravedlnosti a GIBS.
Mail pro více pište na: ondra@obase.cz
- Pomoc a rady odsouzeným
- Pomoc a rady blízkým