Návštěvy stále zakázány

Je mi líto, ale nemám pro vás dobrou zprávu. V režimu 3 vládního programu PES jsou návštěvy vězněných osob stále zakázány. Jsou tedy jen dvě možnosti, jak by se situace mohla změnit. Tou první je zlepšení situace a přesun do stupně 2 a druhou možností pak skončení nouzového stavu, pokud by poslanecká sněmovna neprodloužila nouzový stav.

Po rozhovoru s mluvčí vězeňské služby musím informovat, že informace, která vyšla na serveru novinky.cz zde https://www.novinky.cz/domaci/clanek/prehledne-za-jakych-podminek-bude-od-zitrka-fungovat-zivot-v-cesku-40344046 není bohužel pravdivá.

OPZ

Autor příspěvku: obase.cz

148 komentáře v “Návštěvy stále zakázány

  • Anonym

    (22.12.2020 - 12:21)

    Jeste otazka? co mu je?

  • Anonym

    (22.12.2020 - 12:19)

    Baro, je to postavene na hlavu, jejich postup a vse. Vytrvalost je jedine co pomuze, tady konkretni rady nejde psat.

  • Anonym

    (21.12.2020 - 22:18)

    Baro, vas manzel je nemocny?

    • Bara

      (22.12.2020 - 10:21)

      Ano má celkem vážné zdravotní problémy trvající déle jak rok. Jde hlavně o přístup a postupy, které jsou zcela nelidské a vězeňský lékař se k nim chová jak k odpadu. Zkoušíme vše co se dá, ale stále vše zamítají.

  • Michaela

    (21.12.2020 - 20:49)

    Dobrý den zkuste nás najít na http://www.facebook.com/groups/680100406210939 jsme s názvem PRÁVO A NÁROK nevím totiž zda podpisy na webu petice.com budou platné, když se tam fyzicky nepodepisujete.

  • Bara

    (21.12.2020 - 20:25)

    Dobrý den, můžete sem prosím přidat link na zmíněnou petici. Hledala jsem ale má zatím nejspíš příliš málo podpisů, tudíž není vidět. Děkuji za vaší iniciativu a snahu se současnou situací něco dělat. Přítele jsem také viděla naposledy 28.2. a je to sakra dlouhá doba bez kontaktu a obejmutí. Už rok a půl bojujeme s českou justicí, kolik stížností jsme zaslali na ministerstvo spravedlnosti raději ani nezmiňuji, stížnosti na zdravotní péči a přístup vezeňskeho doktora v Jiricich je v řešení už také více jak rok. Kontaktovala jsem nespočet novinářů a bohužel také bez výsledku. Pro všechny je téma vezenstvi zapovězené a nechtějí s tím mít nic společného. Všichni bohužel víme jaká je pravda a všichni se bojí odkrýt realitu tohoto “státu ve státě”. Jsem také v kontaktu se zaměstnancem z kanceláře veřejného ochránce práv, ti s touto situací nemůžou vůbec nic dělat. Mají tam pár stížností, ale nespadá to pod jejich pravomoc, tudíž nemůžou nijak pomoci. Tak jen predávám informace. Hezký den.

  • Michaela

    (21.12.2020 - 19:00)

    Dnes byla založena PETICE i na stránkách PETICE.COM pod názvem “ Zlepšení podmínek ve věznicích a částečná amnestie „

    • Petra

      (21.12.2020 - 20:52)

      Paní Michaelo žádnou petici jsem nenašla kde ji najdu? Děkuji

    • obase.cz

      (21.12.2020 - 21:53)

      Dobrý večer nenašel jsem petici s tímto názvem. Někde je chyba. Poslal jsem Vám mail. ¨¨

      O.

  • Michaela

    (21.12.2020 - 18:57)

    Petra 1 odeslala jsem Vám petiční listiny na email i s pokyny.

  • Anonym

    (21.12.2020 - 10:09)

    O to vice omezuji prava veznenych a musi stim neco delat.

  • Anonym

    (21.12.2020 - 8:25)

    Četli jste to dneska, co prohlásil Zeman? Že je možné, že nouzový stav bude až do března a že i kdyby byl do května, tak s tím nebude mít žádný problém. Tak ten si s Babišem notuje. No já nevím, při představě, že na návštěvu nepojedu až do května se mi chce zemřít.

    • Petra

      (21.12.2020 - 13:32)

      Dobrý den to nemyslí vážně?? Už teď se modlim aby ho zrušili. Doufám že už jim to nevyjde. Není možná aby nás takhle omezovali nevidět své blízké. Já už moc chci vidět svého druha a doufám že už brzy to povolí. Už se stim musí něco začít dělat takhle to nejde. Hrozně moc už ho chci vidět a obejmout už to oba nedáváme a myslím že nejsme samy. Už ho chci moc vidět!!!

  • Anonym

    (20.12.2020 - 22:14)

    Mate pravdu Vladimire, tato doba je jen o kapsach a zavodech jak je naplnit driv nez druhy…
    bez ohledu na vse….

  • Vladimír Grygar Scarabelli

    (20.12.2020 - 19:55)

    Vězeňská služba a justiční stráž by měla napřesrok získat o sto více tabulkových míst pro své příslušníky, celkem tedy 7605. Počítá s tím návrh ministryně spravedlnosti Mgr. Marie Benešové, který v pondělí 14. prosince projedná vláda. Na služební příjmy žádá ministryně pro bezpečnostní sbor přes 3,7 miliardy korun.

    V letošním roce se počet tabulkových míst oproti roku 2019 neměnil, zůstal na počtu 7505. Ministerstvo financí s předloženým návrhem na navýšení míst souhlasí.

    „Je-li pro rok 2021 požadováno navýšení početních stavů příslušníků o 100 míst, pak je tímto reagováno zejména na potřebu zajištění strážných a dozorců nově budovaných ubytovacích kapacit pro výkon trestu a výkon zabezpečovací detence,“ uvedlo ministerstvo v předkládací zprávě k návrhu. Připomnělo, že přeplněnost věznic stále přetrvává a v některých zařízeních dosahuje až 113 procent.

    Podle aktuálních statistik Vězeňské služby je nyní za mřížemi 19 426 vězňů, z toho 17 753 odsouzených, 1570 vazebně stíhaných a 103 chovanců detenčních ústavů. V průměru je ve výkonu trestu zaplněno 99 procent kapacit, ve vazbě 82 procent a v detenci 108 procent.

    Zdroj: ČTK

    Když jsem si přečetl výše uvedený článek, cítím povinnost se podělit o tuto informaci se čtenáři těchto stránek.
    Nevím jak kdo, ale myslím si o tomto plánu svoje.
    Zřejmě se někde dospělo k názoru, že je lépe budovat další kriminály, než mnohé řešit jiným způsobem.
    Co si myslet o stávající době?
    Že je líp? Opravdu začínám nabývat přesvědčení, že NE.
    A bude jen a jen hůř. Vše tomu napovídá.
    Vladimír Grygar Scarabelli

    • obase.cz

      (21.12.2020 - 19:30)

      Pane Vladimíre, jaká je objednávka společnosti, tak politici jednají. Pro nás to ale dobré není. O.

  • Michaela

    (19.12.2020 - 21:38)

    Petice je ke stažení na facebooku ve skupině PRÁVO A NÁROK. Zde si je může kdokoli stáhnout popřípadě mě jako správci poslat email a já mu potřebné papíry odešlu. Následně podepsanou petici zašle na adresu zastupujícího výboru. Děkujeme Vám za podporu. A děkujeme stránkám O BASE, že nám umožnili zde zveřejnit naší Petici. Moc děkujeme. Michaela Benešová

    • Denisa

      (19.12.2020 - 22:39)

      Dobrý večer ,skupinku na fb nemohu dohledat,už sem to jednou psala,díky

      • Denisa

        (19.12.2020 - 22:41)

        Už sem dohledala,díky

      • Petra 1

        (20.12.2020 - 8:18)

        Vážená paní Michaelo,

        můžete prosím uveřejnit email, případně mi „potřebné papíry“ poslat na můj: petkamar@email.cz. Ráda bych se přidala. Předem děkuji.

  • Vladimír Grygar Scarabelli

    (19.12.2020 - 20:01)

    Počet žen ve věznicích na celém světě za posledních deset let stoupl o 17 procent, ve výkonu trestu je podle odhadů 741 000 žen. Stalo se tak navzdory závazkům hlav států k mírnějším trestům za drobné trestné činy i přes znalost negativních dopadů na duševní zdraví žen i jejich dětí. Na 80 procent vězněných žen trpí psychickými obtížemi. Vyplývá to ze zprávy britské nevládní organizace Penal Reform International (PRI), kterou zveřejnila nadace Thomson Reuters.

    „Počet žen ve vězení stoupá alarmujícím tempem… Je šokující, že životy stále více žen jsou ničeny vězením, často za velmi triviální prohřešky,“ uvedla výkonná ředitelka PRI Olivia Ropeová.

    Evropa je jediným kontinentem, na kterém počet žen ve vězení klesl, je jich 85 000, téměř o třetinu méně než před deseti lety. V Asii stoupl počet vězněných žen o 50 procent na 310 000, rostl i v Africe a ve střední a jižní Americe.

    Více než třetina žen si odpykává trest za prohřešky spojené s drogami. Tento zločin je u žen dvakrát častější než u mužů. Ženy obvykle tvoří dvě až devět procent obyvatel věznic a ty pro ně mnohdy nemají speciální programy, uvádí zpráva. S epidemií covidu-19 a zákazem návštěv se navíc zhoršily podmínky pro ženy, které kvůli tomu nemohou vídat své nezletilé děti nebo jim návštěvy nemohou donést hygienické potřeby.

    V českých věznicích bylo na začátku prosince necelých 20 000 lidí, ženy tvořily 8,3 procenta vězněných, uvádí statistiky generálního ředitelství Vězeňské služby ČR. Za posledních 20 let má počet žen i v českých věznicích stoupající tendenci, vyplývá z čísel neziskové organizace World Prison Brief.

    Zdroj: ČTK
    Malá zajímavost z domu i ze světa.
    Vladimír Grygar Scarabelli

    • obase.cz

      (19.12.2020 - 20:41)

      Pane Vladimíre. K petici doporučuji použit on-line formu zde: petice.com Následně můžu odkaz sdílet.

  • Anonym

    (18.12.2020 - 21:43)

    pozadejte jeste o podporu IAV pani vitaskova byla veznena a dost se do vseho oprela s institutem
    jinak nema chybu, kde tedy podepisovat?
    je potreba o petici rici vsem komu jen muzeme ve veznicich a presne odkazat na to kde podepsat at zadaji sve rodiny o podpisy

  • Anonym

    (18.12.2020 - 21:41)

    pozadejte jeste o podporu IAV pani vitaskova byla veznena a dost se do vseho oprela s institutem
    jinak nema chybu, kde tedy podepisovat?

  • Anonym

    (18.12.2020 - 21:40)

    pozadejte jeste o podporu IAV pani vitaskova byla veznena a dost se do vseho oprela s institutem

  • Michaela

    (18.12.2020 - 21:14)

    P E T I C E

    dle čl.18 Listiny základních práv a svobod
    a zákona č.85/1990 Sb. O právu petičním

    My níže podepsaní občané tohoto státu,státu Česká republika, prostřednictvím této petice žádáme, aby se zvýšil zájem ze strany představitelů našeho státu, justice, členů parlamentu, členů senátu, zdělovacích prostředků, tisku a tím i široké veřejnosti o celkové dění a situaci v našem vězeňství, a tohlavně v posledních měsících.

    Všichni jež jsou ve výkonu trestu, ať již z jakýchkoliv důvodů, jsou to vždy lidé, tak jako ostatní, jsou členy naší společnosti, jsou články lidského společenství.
    Je nutné a především lidské se o tyto zajímat a ne jen odsuzovat.
    Z pohledu společnosti jen odsuzovat je špatné, ale ještě horší je nezájem.
    Odsuzovat je jedna věc, je to věcí názoru, či náhledu jednotlivce, nezájem a snaha něco zlepšit, to je ze všeho snad to nejhorší.
    Toto je nutné změnit.
    Aby se něco změnilo, hlavně k lepšímu, je třeba mít hlavně zájem, snahu a dbát na dodržování zákona ve všech směrech, který platí pro obě strany a nedělá rozdílu mezi lidmi, kteří jsou v normálním životě a lidmi, kteří jsou tam někde, o které se nejeví zájem a mnohdy naše společnost o nich ani neví.

    Obsah a cíl naší Petice

    1. celkové zlepšení úrovně zdravotnické péče ve věznicích
    2. uvážlivě postupovat při ukládání kázeňských trestů ve výkonu trestu odnětí svobody
    3. zvážit možnost amnestie u zbytků vybraných trestů z důvodu přeplněnosti věznic
    4. zvážit možnost amnestie u zbytků vybraných trestů z důvodu současné pandemické situace
    5. nastavit komunikaci Vězeňské služby s medii pro větší informovanost veřejnosti
    6. dosáhnout zlepšení fungování Probační služby a jiných obdobných složek
    7. zvážit možnosti návštěv ve věznicích za určitých podmínek

    Předem děkujeme za váš zájem.

    Za petiční výbor:

    Michaela Benešová, Chroustov 106, p.s.č. 28902
    Tereza Valachová, Dřínov 62, p.s.č. 27745
    Vladimír Grygar Scarabelli, Podivice 93, 68321

    Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:

    • Petra

      (19.12.2020 - 11:50)

      Dobrý den kde najdu petici? Děkuji

  • Anonym

    (18.12.2020 - 20:43)

    PETICE
    dle čl.18 Listiny základních práv a svobod
    a zákona č.85/1990 Sb. o právu petičním
    My, níže podepsaní občané tohoto státu, státu Česká republika, prostřednictvím této petice žádáme,
    aby se zvýšil zájem ze strany představitelů našeho státu, justice, členů parlamentu, členů senátu,
    sdělovacích prostředků, tisku a tím široké veřejnosti o celkovém dění a situaci ve vězeňství, a to
    hlavně v posledních měsících.
    Všichni, jež jsou ve výkonu trestu, ať již z jakýchkoliv důvodů, jsou to vždy jen lidé, tak jako ostatní,
    jsou členy naší společnosti, jsou články lidského společenství.
    Je nutné se o tyto zajímat, ne jen odsuzovat, či zavrhovat.
    Z pohledu společnosti, odsuzovat, zavrhovat je špatné, ale ještě horší je se nezajímat.
    Odsouzení a zavržení je jedna věc, je to věcí názoru, náhledu každého jednotlivce, ovšem navzájem a
    snaha něco zlepšit, to je ze všeho snad to nejhorší.
    Toto je nutné změnit.
    A aby se něco změnilo, zlepšilo, je třeba mít hlavně zájem, snahu a dbát na dodržování zákona ve
    všech směrech, který platí pro obě strany a nedělá rozdílu mezi lidmi, kteří jsou v normálním životě a
    lidmi, kteří jsou tam někde, o které se nejeví zájem a mnohdy ani naše společnost o nich neví.
    Obsah naší Petice.
    1. celkové zlepšení úrovně zdravotnické péče, zvýšení zájmu hlavně u akutních případů
    2. uvážlivě postupovat při ukládání kázeňských trestů ve výkonu trestu odnětí svobody za prohřešky
    proti vězeňskému
    řádu
    3. zvážit možnost amnestie u zbytků trestů z důvodu přeplněnosti věznic
    4. zvážit možnost amnestie u zbytků trestů z důvodu dlouho trvající současné pandemické situaci
    5. nastavit komunikaci Vězeňské služby s medii pro větší informovanost veřejnosti
    6. dosáhnout zlepšení fungování probační služby a jiných složek, které se zabývají pomocí
    odsouzeným v průběhu výkonu

    • obase.cz

      (18.12.2020 - 21:03)

      Dobrý večer, pokud chcete, aby byla petice přístupná na webu obase. Nemám s tím problém, ale bylo by vhodné, aby se pod iniciativu někdo podepsal.

      O.

      • Vladimír Grygar Scarabelli

        (18.12.2020 - 21:45)

        Petice…
        Je třeba zde uveřejnit omluvu, čímž reaguji na připomínku autora stránek obase.cz.
        Určitým nedopatřením došlo ke zveřejnění pracovního a ještě nedokončeného textu týkajícího se obsahu petice.
        Ve 21.14 hod. bylo zveřejněno konečné znění Petice s uvedením členů petičního výboru.
        V zastupování petičního výboru při jednání se státními orgány je oprávněn
        Vladimír Grygar Scarabelli, podivice 93, 68321

        • obase.cz

          (19.12.2020 - 11:57)

          Doporučuji vytvořit odkaz na stránky, který můžeme zveřejnit, aby lidé mohli podepisovat elektronicky. O.

  • Anonym

    (18.12.2020 - 8:55)

    tu tabulku jsem chtel vlozit ale censura je uz asi i zde….je jich 1400

    • obase.cz

      (18.12.2020 - 8:59)

      Spamový filtr nelze vložit odkaz bez schválení denně je zablokováno několik set až tisíc odkazových spamů bez spamového filtru by diskuze nemohla fungovat jeden z vašich odkazů jsem ručně schválil.

  • Anonym

    (17.12.2020 - 21:37)

    Na seznamu je tabulka , ktera poprvr sdeluje, ze veznicich je cca 1300 nakazenych, mrtve nesdeluje….
    Jsou to zmetci a do posledi chvilky si mysli, ze vse ututlaji….nebo snad veri ze jejich neschopnost neco zvladne. Uprime, nemyslim ze to je pravda, cislo bude urcite vyssi…..protoze netestuji, kazdopadne ted jde o vice jak 5% a do dnes se neobtezuji to sdelit!!!!

  • Anonym

    (17.12.2020 - 14:25)

    s takto podobne to funguje v celem vezenstvi – bohuzel tam to nikdo neresi, protoze za katrem by skoncilo 90% ze vsech v justici vcetne zastupcu, soudcu i vysetrovatelu :-)))) no myslet a delat vse poctive tak jsme dal nez svicarsko.
    Firmě Tymich proplatila Fotbalová asociace ČR 9,89 milionu korun za dezinfekci šaten v 90 klubech. Přestože byla práce provedena jen ve 41 klubech, proplatila FAČR kompletní částku.

  • Anonym

    (16.12.2020 - 8:35)

    Asi mate pravdu, vetsi lekar jsem i ja s profesi kuchare 🙂 chudaci lidi.

  • Anonym

    (15.12.2020 - 20:17)

    A je to tu, uzasne sdeleni VSCR 🙂 nezvladaji asi zdravotni peci o veznene a tak tam je asi vse dost na stiru…
    protoze asi nezvladaji, tak lekare supluji samotni vezni…, nic proti asi budou lepsi nez ti stavajici co to tam zaopatruji.
    Sdelila to ccn prima 🙂
    Bohuzel ta pece od veznenych lidi bez praxe, sice s titulem, vetsina uveznena prave pro spatne odvadenou praci….to bude ale maler.
    Nebo jde o prehozeni odpovednosti ze stavajicich nekvalitnich lekaru na lekare vezne?
    Co na to pravnici?
    Napriklad ccn uvedla ze pan Rat zatim nesupluje, ale pan Dr. nema praxi….vzdyt nemel kdy….kdyz vladl a dostal se k moznosti hrabat….jak takova pece pak bude vypadat?
    Jde o vezneneho nic proti proto prosim, ale jde jen o ukazku jak je to asi zle, ze musime zadat cisla – tedy pocty nakazenych a celkovi stav!
    Nezvladaji to a to je uz vice nez jasne, kolik lidi to odnese, nez nekdo svou kapsu da az za zdravi vezneneho napriklad ridice autobusu co mu vbehlo dite pod kola a do smrti se budr budit co vic mohl udelat ale ono to proste neslo…..
    nebo alimentar co proste nedostal vyplatu a pak se vezl….
    uvedomuji si to tam vubec ti nahore?

    • Sandra

      (16.12.2020 - 8:17)

      Rath má praxi, dělal praktického lékaře…Když se takový člověk dostane na post lékaře ve věznici, může to být jedině ku prospěchu věci. Většina lékařů tam stojí za houby jak odborně tak přístupem. Rath určitě bude dobrý lékař oproti těmhle a bude se i snažit pomoci a nebude si hrát na haura jako někteří ty normální lékaři co tam jsou.

  • Anonym

    (15.12.2020 - 17:48)

    Ne ne jen vysvetluji. Ono vlastne, chapu ze ten vas ma asi vysoky trest, ale pokud neni za nas. trestnou cinnost, tak se ho pripadne pochopeni ze zhora muze take tykat.
    Nedbalostni cin, precin, zlocin je leckdy take o vyssim trestu. Priklad: v praci se neco stane, mate skodu a odsoudi vas….treba i na osm let….myslete, ze tento clovek potrebuje nejakou napravu? nebo ze je nebezpecny pro sve okoli, nebo spolecnost? omyl, on je potrestan jiz nahradou skody, ale pani soudci pro svou neprofesionalitu a domenky ze maji pocit ho zavrou na osm let. Komu tim prospeji? to je na zamysleni, ktere neumeji = skoda hrazena neni, rodina se rozpadne a vlivem trestu je vetsinou ten dotycny jiz nenavratitelny do spolecnosti, k normalnimu zivotu vubec.Proc pani soudci? no dluh roste, stane se nezaplatitelnym, k tomu nahrada VT, poplatky z poplatku, nulove programy zachazeni a vedomi ze se nema kam vratit se hodi jen systemu jmenem vezenska sluzba, protoze ta jedina ma za jednotlivce prijem.
    Jinak vse je pouze o zaporu.
    Nehovorim o detech a rozpadu vztahu, ztrata prace, zrucnosti, bydleni rodiny.
    Tak a vse jmenem republiky…..
    o rozpoctu a nadich penezich, ktere se hodi jinde ani nemluve.
    Je pandemie, nevedi z ceho brat a tady se nedmyslne utraci pro negramotnost justice.
    Omlouvam se za uprimnost

  • Anonym

    (15.12.2020 - 15:42)

    Stale nechapete: 11 miliard rocne inkasuje vez. sluzba, kde jsou platby z verejneho pojisteni ktere je mimo a dalsi. Jde o regulerne rozkradenr penize.
    Padesat procent je dost zajimave cislo, tedy cca 6 miliard, tedy 6000 milionu!!! pokud si to nekdo uvedomi, tak si nemusi nase vlada sit a nasazovat kabat z ostudy a pridelovat na krachujici podnikatele cituji “ vyclenime cca 60 milionu na podporu“ vydelte to jen restauracema a zasmejte se tem blbum…..
    uz to chapete? kde jsou maminy a nase deti, stari, nemocni…..ty penize usetrene se hodi jinde nez na mercedesi reditelu veznic a dalsich!!!!

    • Anonym

      (15.12.2020 - 16:29)

      Nechápu, proč se tady rozčilujete zrovna na mě. Myslím, že na těchto stránkách jsme všichni na jedné lodi a jde nám v podstatě všem o to stejné.

    • Michaela

      (17.12.2020 - 22:54)

      Možná naše petice nic nezmůže. No uvidíme, ale pořád lepší něco dělat než jen psát a vzdychat tím asi nikomu nepomůžete.

      • Petra

        (18.12.2020 - 8:13)

        Dobrý den Michaelo kde najdu petici k podepsání? Děkuji

  • Anonym

    (15.12.2020 - 14:38)

    Tak hodně štěstí, jestli myslíte, že 10.000 podpisů něco změní. I kdyby těch podpisů bylo 300.000 tak v tomto státě není vůle řešit problémy týkající se vězeňství. Vše se zametá pod kobereček. Teď je pro všechny téma číslo jedna covid na vězně s prominutím se*e pes.

  • Anonym

    (15.12.2020 - 13:58)

    chapu ze ten vas ma asi vysoky trest a tedy jde o balicjy a navstevy. nam jde predevsim o celkove zlepseni ve veznicich, zdravitni pece a vse na co ma vezneny clovek narok = i navsteva. vse co nedodrzuji, tak pozadovat dodrzovat. Uspory = propusteni jak pisete tzv. medickare = x miliard do rozpoctu treba pro duchodce, pro maminky samozivitelky, ktere na to proste jsou samotne, ale i pro krachujici zivnostniky. asi k vam moc nemam slov…..

    • Michaela

      (17.12.2020 - 22:50)

      Petro tato petice se vztahuje i na návštěvy, na zlepšení zdravotní péče a zlepšení podmínek ve vězeňství vůbec. Nejde jen o částečnou amnestii. Víme, že někteří by na to nedosáhli a proto je v této petici obsaženo více bodů.

  • Anonym

    (15.12.2020 - 9:06)

    Proč jen petice za propuštění? Měsíčkářům to může být jedno… Já bych raději podepsala petici za obnovení návštěv, ať udělají výjimku podmíněnou negativním testem, stejně jako je tomu v domovech pro seniory. Nebo vám snad vyhovuje současný stav? Chcete se smířit s tím, že za nimi nebudeme moct jet na návštěvu ještě několik měsíců? Buďme realisti. Nouzový stav se bude prodlužovat dále a dále každých 14 dní, už je to takový folklor. Nouzový stav bude určitě minimálně do dubna. Že by čísla padla na stupeň číslo 2 jejich slavného PSA se driv jak březen/duben také nedočkáme. Prostě čekají až se proočkuje určitá část obyvatel… A to při troše štěstí může být až kolem dubna. Teprve potom možná už nebudou trvat na nouzovém stavu. Teprve potom možná začnou klesat počty pozitivních a dočkáme se i stupně č. 2. Tady už nestačí psát jako jednotlivci paní Benešové, na ministerstvo zdravotnictví atd. To od října nikam nevede. Opravdu je čas ozvat se ve velkém a hromadně. Petice za obnovu návštěv je si myslím nezbytná!!!

    • obase.cz

      (15.12.2020 - 14:45)

      Ano souhlasím. O.

      • Michaela

        (15.12.2020 - 16:17)

        Nejedná se jenom o petice pro propouštění tahle petice bude i v tom směru ,aby jsme mohli na návštěvu a zlepšení vězenství vůbec.

      • Leona

        (16.12.2020 - 13:38)

        Ano j já souhlasím hlavně ať jsou návštěvy,z toho máme psychiku nejvíc špatnou,že se nevidíme

      • Marcela

        (16.12.2020 - 17:47)

        Dobrý večer já díky zakázaným návštěvám kuli covid19 od minulého února svého přítele neviděla a dnes už je to 4mesive či semnou nekomunikuje díky tomu že nejsou navstevy tak to nedal a nás vstah pravděpodobně ukončil a důvod???zákaz návštěv ve věznici

        • Leona

          (17.12.2020 - 14:00)

          Marcelo a vy jste si nevolali? Procházíme teď tím všichni,že nevidíme své blízké,ale aspoň,že se můžeme slyšet

        • obase.cz

          (17.12.2020 - 14:43)

          Dobrý den. Nepropadejte panice. Ono se to zpraví.

    • Petra

      (16.12.2020 - 14:00)

      Ano máte pravdu je potřeba zkusit i petici na obnovení návštěv. Třeba to pomůže člověk se chytá všeho když je bez moc. I já se připojují. Chtěla bych přítele moc vidět modlim se ať zruší nouzový stav. Čísla jen tak neklesnou držte se je to těžký

  • Anonym

    (14.12.2020 - 14:49)

    pro o base: dekuji za vysvetleni, chapu ze je slozite resit konkretni pripady pokud je neznate, souhlasim, ze postvat si proti sobe VS je slozite a lecky s ohromnou formou ataku za hranou zakona vuci jedinci co si stezuje.
    prave proto chce vice apelovat po navratu z VT na jedince a resit vse, jak se rika z venci. Prave ze vsichni mlci jim hraje do karet a pak jim pro jejich vedomi nepostizitelnosti zabrany nekladou zadne meze.
    Mate nase uznani. Proste pouze nase argumentace, vice stiznosti jim da hranice pro dodrzovani zakonu a vseho ceho maji.
    Mate pravdu, ze i kdyz je konkretni pripad pochybeni, tak jejich propojenosti a nevytrvalost jednotlivce jim nahraje vzdy vse ututlat. Verejnost ma pocit, ze vezeni je detsky tabor a vsichni se tam maji. Bohuzel opak je pravdou a spojitosti uradu a organu je tezke v jednom porazit. Proto kazde ic male pochybeni musi vzejit na svetlo a redit se.
    Proto apeluji na vsechny kdo sem chodi Sdelujte vse!!!! jen tak se to da resit s verim, ze o base bude take mit vice munice proti teto sorte organu a lidi co maji funkce a moc, kteri pro svou nenazranost nedodrzuji zakonu, prav a vse bez ohledu na zdravi i zivot cloveka!

  • Anonym

    (14.12.2020 - 8:27)

    Protoze se GRVS neda verit ani nos na hlave, je nutne zadat kontrolu v provadeni opatreni ve veznicich, take zadat odpovednou osobu, nebo urad, ktery kontrolu provede. Protoze kazdy kdo opusti veznici po VT se vetsinou na vse vykasle, je nutnosti nas informovat a zadat ty sve co tam jsou, at vse mapuji, peci opatreni a vsichni po vystupu bez odkladu napadaji, pokud toto nezvladnou, opet vyhraji, toto je jejich vyhoda a proto jim vse prochazi a oni zneuzivaji.
    Kazdy jednotlivec musi pokud na nem bylo dopousteno bezpravi, tanedbani pece at uz lekarske, nebo jen stravy, byl zmlacen, byl zneuzit, proste vse!
    Tim se vse dostane na povrch a pujdou tam na oplatku strujci tohoto zla, soudci kteri dospivaji k zaveru bez cteni listin, policiste kteri kaslou na svou praci jiz na pocatku a hlavne vedeni veznic, ktere maji pro korupcni financni blaho zakal mozku a lidskosti.
    Toto je mooooc dulezite!!!

  • Anonym

    (13.12.2020 - 21:57)

    i ja se pripojim a sirit budu vse kde se da, ten odpad v justici i ve vlade musi pryc!!!!

  • Renata

    (13.12.2020 - 17:45)

    Moc Vám všem co se snažíte aby naše syny manžely a příbuzné ve vězení brali jako lidi kteří mají také práva a svobody jako lidi kteří jsou na svobodě , jestliže se tam jednou dostali a chtějí se polepšit proč je zavrhovat děkuji Vám připojíme se k petici díky

    • Marie

      (13.12.2020 - 18:06)

      K petici se připojím i ja.. Uz me nebavi jak to naše vláda přechází a dělá jakoby nic.. Jsou tam lidé, které milujeme a chceme jim pomoct..

      • Leona

        (13.12.2020 - 21:25)

        I já se přidávám, musíme to prorazit!!!!

  • Vladimír Grygar Scarabelli

    (13.12.2020 - 16:19)

    Vážení čtenáři…..
    Pokud jste byli pozorní při čtení výše uvedených příspěvků, tak jste si jistě všimli, že dnes 13.12.2020 byla založena stránka na focebooku, a to pod názvem PRÁVO a NÁROK.
    Snahou je touto formou oslovit co nejvíce lidí, kteří mají své rodinné příslušníky, kamarády, či známé ve výkonu trestu a samozřejmě i ty další, kterým nejsou lhostejné osudy všech těch, kteří si odpykávají své tresty a přesto jsou nedílnou součástí naší společnosti.
    Cílem bude ve velice krátké době sestavit a poté zveřejnit text Petice, ke které se můžete připojit a jejiž obsah bude svojí formou apelovat na představitele našeho státu, jak ve směru většího zájmu o odsouzené, tak ve věci zlepšení mnohého ve věznicích a dále prosazení prominutí malých trestů, či zbytků trestů, což v dnešní době by bylo přínosné v mnoha směrech.
    Chci ještě tímto upozornit na jeden fakt, a to celou veřejnost, pokud vám všem nejsou lhostejné osudy mnohých, kteří jsou dnes tam, kde jsou, podpořte je svým zájmem, kdy navíc máte i plnou podporu v zákonných normách našeho státu. Podpis Petice, nebo-li Žádosti, to je pro všechny petiční právo, jež patří do politických práv a je garantováno naší na ústavní úrovni čl.18 Listiny základních práv a svobod a dále provedeno zákonem ze dne 27.března 1990, č.85/1990 Sb., o právu petičním.
    Poděkování vám všem.
    Vladimír Grygar Scarabelli
    (případné dotazy na t.č.605512221)

  • Anonym

    (13.12.2020 - 16:08)

    Myslim, ze mate jako organizace, sice prispevkova advokata? je toho dost co porusuji a dost vcem lzou. Treba IAV , tedy institut Aleny Vytaskove se hodne angazuje v korupci justice a vsem.
    O base ….co krom „sdelovaci vrby“ je cilem? v cem se angazujete? To nemyslim opovrhave? jen me to zajima ? jde jen o web sdelovaci, nebo organizace i nejak bojuje?
    dekuji…..

    • Anonym

      (13.12.2020 - 21:57)

      i ja se pripojim a sirit budu vse kde se da, ten odpad v justici i ve vlade musi pryc!!!!

    • obase.cz

      (14.12.2020 - 10:04)

      Dobrý den. Našim účelem je informovat a tím pomáhat. Nejsme žádné hnutí odporu. Upozorňujeme na nedostatky a v mnoha věcech se angažujeme tiše. Pokud chcete například konkrétně někomu pomoci není rozumné proti sobě VS stavět. Ale toto není náš hlavní účel. O.

    • obase.cz

      (14.12.2020 - 13:30)

      Dobrý den. V první řadě nejsme příspěvková organizace. Všichni, kdo na webu a přidružené činnosti spolupracují to dělají ve svém volném čase a zdarma. To je rozdíl mezi námi a příspěvkovými organizacemi.Nebereme žádné dotace. Soustředíme se zejména na pomoc konkrétním lidem. Na nepravosti systému upozorňujeme, tam kde to má smysl, ale není naším cílem o všem co děláme informovat širokou veřejnost, už i proto, že se bez pomoci orgánů změny nedovoláte. Do konkrétních problémů konkrétních odsouzených zasahujeme a pokud vidíme nepravost, jednáme. O čem ovšem informujeme jsou věci, které jsou vězňům a jejich rodinám užitečné to je náš hlavní účel. Při aktivní pomoci musíte vždy najít nějakou rovnováhu. Zásadní problém je v tom, že oficiálně se ozve jen naprosté minimum odsouzených a jejich rodin. Všichni ostatní se bojí. Do stížnosti nemůžete napsat ,,někomu se někde něco stalo…“ Pokud se nedotknete konkrétního případu, pak nemáte nic. Propuštění vězni jsou pak rádi, že na věznici nemusí myslet. Současná nařízení vlády ve věznicích jsou v souladu s ústavou. Během mimořádného stavu se vláda tímto nechová protiprávně. Z hlediska kvality zdravotní péče se též těžko něčeho chytit. Doporučuji Vám shromáždit konkrétní důkazy a údaje z více případů a já to rád zveřejním, ale v naprosté většině stížností, které lze číst na diskuzích se nedá fakticky ničeho chytit. Vězeňská služba na nás už v minulosti podávala trestní oznámení. My musíme mít průkazné pochybení. OPZ

  • Anonym

    (13.12.2020 - 14:52)

    Tak hlavne upozornit na fakt, ze porusuji zakladni prava veznenych at uz co se jedna informovanosti, pece o jejich zdravi, dostupnost leku pro kazdeho vezneneho bezplatne, protoze stat je za vezneneho odpovedny a nemuze chtit po manzelkach leckdy na socialnich davkach o placeni i „blbeho paralenu“ proti horecce, ktery podminuji ti slavni lekari jinde nepouzitelni, ze pokud si je nekoupi, tak nemaji narok,stravy, vitaminu pro zvyseni odolnosti, navstev, telefonu ale i o informovanosti rodin, tedy verejnosti o faktickem stavu ve vezeni. Jsme v demokratickem statu a pravo na informace ma kazdy.
    je moc co jim jde vytknout, ale pokud neprijde na stul rezidentovi,benesove
    reditelstvi pisemna zadost, tak nikdo nic delat nebude. Nase media jsou zaplacena a boji se zverejnovat fakta. Vliv naseho premiera je vsude.
    Vlastne jde i o fakt, ze propusteni 50% veznenych za prestupky a mene zavazne trestne ciny ( neomlouvam alimentare -jsou to hlupaci, ale nekdy jde i o zivotni situace, dale nedbalostni ciny, marenky, nedbalostni s podnikani, proste ciny nijak nebezpecne pro spolecnost), ktere jsou vice jak 50 % tak je na zvazeni amnestie, nebo propusteni do doby skonceni a stabilizace pandemie.
    je faktem, ze uspora pro system statniho rozpoctu je o vysi 6 miliard, ktere se hodi jinam, nez na system osobnich kapes vedeni justice.
    Nezvladaji to tam, nakazenych je moc, nikdo nesdeluje mrtve, na ventilatorech, proste vubec nic. V okolnich statech toto nikdy nikdo nenecha jen tak ladem. Co je vice? napriklad stotisicove platy soudcu a reditelu a vsech ve vedeni veznic? nebo mene veznu, statni uspora x miliard, uroven veznic na zapadni urovni (ke zlepseni byla CR vyzvana jiz evrokskou komisi a zavazala se vse odstranit do roku 19 …nejak benesova zapomela), nasledne z uspor vyuzit tam kde je potreba a hlavne zaridit kontrolni nezavysle instituce nejlepe rizene evropskou unii pro zabraneni nevyhnutelne opetovne korupce, ktera ohlida jako financni urad jednotlive zivnosti o nakladani s fin. prostredky! Hlavne je vice ZDRAVI kazdeho vezneneho, nez kapsa kazdeho hamouna ve vedeni a vlade obecne!
    Divim se napriklad Piratum ze se tohoto tematu nikdo nechytne.
    Dam priklad jak to je: stat uvolni 11 miliard a ty utrati za vezne, ale vezen pracuje, tedy vydelava, protoze to vedeni je malo vezen dostane cca 1500kc, zbytek jde udajne na VT, tedy ubytovani a stravu, ostrahu. Tvrdi, ze je tedy system dokonali….vypracovany k sobestatnosti, ale kde je tedy tech cca 11 miliard? uz to chapete? kde je vycisleno nejake hospodareni? konkretni investice? vyberova rizeni?
    ve skutecnosti tam nejde jen o 11miliard, ale i nulova zdravotni pece, kterou vezneny vykazanou na sve jmeno nemuze a nema sanci odkontrolovat, toto je opet jiz zname, prokazane jednani, kdy se opet cuca penez ze systemu. Vezenstvi je krasne podnikani, kdo je kontroluje, kde jsou nejake informace? Kde je kontrola hygieny napriklad obycejne vody? Kde je kontrola cojky a cen, tedy dodrzovani zakona?
    kde je kontrola ombucmana a dodrzovani lidskych prav?
    k cemu tedy tyto instituce? opet uspora….
    komu tu kdy pomohl ombucman a jejich resort?
    kde je hygiena a kontrola toho co tam jedi? kde je cojka? kde je kontrola hospodareni? zajimalo by me treba kolik toaletniho papiru a oproti cemu ho vydavaji mesicne, vlastne jak to vse odpovida skutecnosti, kdyz vezen dostane jeden max dva za mesic…, kolik mydla? jedno za mesic? odpovida to tedy skutecnosti? mysleno pocet veznu a realita za faktury? Kolik potravin se nakupuje, kdyz v mysce najde vezen maso velikosti kurecich jater? odpovida to? kdo to kontroluje? pastiky ktere dostavaji sou jedine v kantyne? proc, opet ukazka dvojiho zisku, susenky? to same? cukr? ten neni v caji, ale je v te kantyne za 26 kc, kde je kontrola kolik ho kantyna koupila a kolik prodala, proc ma za dverma x palet cukru…..boze vzdyt je to tak jednoduche, ale nerealne, proc? nu odpoved je jednoducha – pulka vlady a vedeni veznic je za katrem :-)))))
    mohl bych pokracovat do nekonecna
    proste petici poukazat na vse, je pred volbama on nejdo poukaze 🙂
    kdyz uz nic jineho, tak treba zacnou vedeni a politici zit jako my z vyplat a nic bokem….stav ve vezeni se zlepsi na uroven pro rok 2020 a zapad, prava se zacnou dodrzovat, ale hlavne, schodek 450 miliard se snizi o x miliard, ale to x je neznama, protoze to nikdo nezverejnuje a tim opet porusuje zakon.
    tato vlada musi ukoncit svou cinnost a ja za sebe a myslim ze nejsem sam, se rad podvolim jine funkcni vlade a ekonomice.
    opet myslenka k zamysleni.
    zaverem: nezpivejte, nepijte kafe na verejnosti, do restaurace chodte v rozestupech dvou metru a pak si sednete k jednomu stolu, autobusu a skol si nevsimejme, ale v hotelu s manzelkou a detma nespete. Pes kterym se pysnila vlada teto zeme, kasala o jasne dodrzovani jiz sama porusuje, ale odpovednost nikdo nenese! co v tomto state buduji? pouze hrabou dokud to jde a za nouz. stav vse schovavaji. media delaji ze se nic nedeje a radsi resi ze na jihlavsku klouze vozovka ….asi tak.
    preji krasne svatky vsem, hlavne zdravi a ohromnou davku svalu vsem zavrenym, peotoze my jim pomoci nemame koule!

  • Anonym

    (13.12.2020 - 12:49)

    divim se treba vebu o base…proc nekdo, kdo se tomuto tematu venuje a prezentuje zde tyto temata sem nevlozi napriklad petici k podpisu? proc tu kazdy redi skype, balicky a jine blbosti, nez rici kolik ten jejich ma kolem sebe nakazenych a opet podpis petici ua porusovani prav veznenych? ja kdyz jsem hovoril s kamaradem tak na horecku nedostal ani paralen, protoze nema ns nejakem zdravotnim osobnim uctu penize!!! co to kurv……je? to tu piseme o zveri? muj pes zachrapti a ma peci a oni tam? „doktori“ kteri nenajdou jindr ani misto zrizence tam rozhoduji o zivotech, pritom se ke kazdemu chovaji jako kfyz sedi pro trest smrti a ne za marenku, nebo nedbalostni selhani. chapu jsou tam lide kteri na svobodu nemuzou a nechci jeve spolecnosti, ale jsou tam i lide a jde o vetsinu, kteri se napriklad spatne rozhodnou a proste soud je zavre a to leckdy za hranou pravni kvalifikace, protoze pan soudce necte co soudi, vlastne mu jde jen o svou kapsu v podobe odmeny za dalsiho zavreneho. on je ten co tam patri, protoze ve vetsine pripadech jeho rozhodnuti je ku prospechu reditele veznice, pana soudce a retezce napojenych v tomto lobbi, ve fatalni neprospech ve vsem ostatnim( co to stoji poplatniky a statni rozpocet, rodiny, pripadne poskozene strany nedostanou nic) , program zachazeni je nula, levkdy musi podepsat ze absolvuji ale nic nedelaji a tak je to se vsim.
    ten nas prezident, ten uz ceka jen na prebaleni a mysku s jidlem, ale byval to chlap, ktery se nebal postavit zlodejne a bojovat za bezpravi. usetrit 50 % z rozpoctu vezenske skuzby? pocitejte dostavaji 11 miliard rocne…..a tady vlada resi kde vezme na podporu vsech zivnosti….proc to prehlizi? nase vlada? protoze agr.fert dodava maso, chleb a temer vse, dalsi firmicky o tom a napojeni na vladu a vedeni veznic nemluve, kamarad mi rikal, ze napriklad na plzensku se postavi leseni, nafoti….ale nikdo na nem nic neudela a pak se rozebere…..x krat rocne….proc? protoze reditel je kamos se soudcem ktery mu jde na ruku za profit, tatik reditele to ututla na gips, protoze muze, v kantyne je opet rodinny prislusnik a cukr stoji 26 kc ac zakon narizuje cenu ktera odpovida cene v okoli a hlavne srovnatelnou….., telefon o tom ani nemluve, volani detem, manzelce, rodicum stoji pri triceti minutach denne 1800kc za mesic a venku? 350 kc i s daty…..opet jen zlodejna s razitkem „jmenem republiky“
    zdravotni stredisko ve veznici ma opet vetsinou uzounka rodina, vetsinou vlastni i vlastni lekarny, to proto ze tak vydelaji vicekrat.
    kdyz se stane maler, tak se opet vse ututla a je po vsem.
    proste korupce, propojenost a penize vladnou ceske justici, statni zastupci? ti vlastne po par mesici se zapoji take…..
    tak to je.
    smrt ve vezeni? to vetsinou skonci sebevrazdou…..a bez projevu litosti vedeni zaslou k proplaceni dluhu sebevraha, ktery je sebevrahem jen na papire, protoze to je zrovna jeden z mala, ktery se nebal postavit tomu vsemu a nedej boze si postezoval…..tak to je! uz to pochopte! nikdo si vam do telefonu moc nepostezuje, protoze toto nebezpeci proste je, a proto nemohou volat….
    ten upaleny na borech? skouknete video….to vam vse potvrdi, ten reditel tam uz davno nema byt….a proc tam je? i preze nesporne dukazy o pochybeni a vrazde ….se neschledalo…..ubohe.
    proto o base vlozte sem petici a jdem se do toho oprit!!!!!

    • obase.cz

      (13.12.2020 - 13:47)

      Co by mělo být součástí té petice?

  • Leona

    (7.12.2020 - 13:38)

    Pane obase.cz v Liberci se povídá,že vězni by mohli mít nárok na 5kg balík navíc kvůli omezení návštěv a kvůli Vánocům

  • Marie

    (7.12.2020 - 13:05)

    Na balík má nárok jednou za 6 měsíců,což je hodně málo.. Taky bych ráda poslala, hlavně ovoce a nějaké potraviny.

  • M. K

    (7.12.2020 - 11:58)

    Dobrý den chci se zeptat zda mohu poslat přítelovi 5kg balík před vánocemi zda je to povolené děkuji

    • obase.cz

      (7.12.2020 - 13:32)

      Dobrý den. Odsouzený má nárok na přijetí jednoho 5 kg balíčku za 6 měsíců. Tedy můžete, pokud za posledních 6 měsíců balíček nedostal. O.

    • Anonym

      (13.12.2020 - 12:54)

      divim se treba vebu o base…proc nekdo, kdo se tomuto tematu venuje a prezentuje zde tyto temata sem nevlozi napriklad petici k podpisu? proc tu kazdy redi skype, balicky a jine blbosti, nez rici kolik ten jejich ma kolem sebe nakazenych a opet podpis petici ua porusovani prav veznenych? ja kdyz jsem hovoril s kamaradem tak na horecku nedostal ani paralen, protoze nema ns nejakem zdravotnim osobnim uctu penize!!! co to kurv……je? to tu piseme o zveri? muj pes zachrapti a ma peci a oni tam? „doktori“ kteri nenajdou jindr ani misto zrizence tam rozhoduji o zivotech, pritom se ke kazdemu chovaji jako kfyz sedi pro trest smrti a ne za marenku, nebo nedbalostni selhani. chapu jsou tam lide kteri na svobodu nemuzou a nechci jeve spolecnosti, ale jsou tam i lide a jde o vetsinu, kteri se napriklad spatne rozhodnou a proste soud je zavre a to leckdy za hranou pravni kvalifikace, protoze pan soudce necte co soudi, vlastne mu jde jen o svou kapsu v podobe odmeny za dalsiho zavreneho. on je ten co tam patri, protoze ve vetsine pripadech jeho rozhodnuti je ku prospechu reditele veznice, pana soudce a retezce napojenych v tomto lobbi, ve fatalni neprospech ve vsem ostatnim( co to stoji poplatniky a statni rozpocet, rodiny, pripadne poskozene strany nedostanou nic) , program zachazeni je nula, levkdy musi podepsat ze absolvuji ale nic nedelaji a tak je to se vsim.
      ten nas prezident, ten uz ceka jen na prebaleni a mysku s jidlem, ale byval to chlap, ktery se nebal postavit zlodejne a bojovat za bezpravi. usetrit 50 % z rozpoctu vezenske skuzby? pocitejte dostavaji 11 miliard rocne…..a tady vlada resi kde vezme na podporu vsech zivnosti….proc to prehlizi? nase vlada? protoze agr.fert dodava maso, chleb a temer vse, dalsi firmicky o tom a napojeni na vladu a vedeni veznic nemluve, kamarad mi rikal, ze napriklad na plzensku se postavi leseni, nafoti….ale nikdo na nem nic neudela a pak se rozebere…..x krat rocne….proc? protoze reditel je kamos se soudcem ktery mu jde na ruku za profit, tatik reditele to ututla na gips, protoze muze, v kantyne je opet rodinny prislusnik a cukr stoji 26 kc ac zakon narizuje cenu ktera odpovida cene v okoli a hlavne srovnatelnou….., telefon o tom ani nemluve, volani detem, manzelce, rodicum stoji pri triceti minutach denne 1800kc za mesic a venku? 350 kc i s daty…..opet jen zlodejna s razitkem „jmenem republiky“
      zdravotni stredisko ve veznici ma opet vetsinou uzounka rodina, vetsinou vlastni i vlastni lekarny, to proto ze tak vydelaji vicekrat.
      kdyz se stane maler, tak se opet vse ututla a je po vsem.
      proste korupce, propojenost a penize vladnou ceske justici, statni zastupci? ti vlastne po par mesici se zapoji take…..
      tak to je.
      smrt ve vezeni? to vetsinou skonci sebevrazdou…..a bez projevu litosti vedeni zaslou k proplaceni dluhu sebevraha, ktery je sebevrahem jen na papire, protoze to je zrovna jeden z mala, ktery se nebal postavit tomu vsemu a nedej boze si postezoval…..tak to je! uz to pochopte! nikdo si vam do telefonu moc nepostezuje, protoze toto nebezpeci proste je, a proto nemohou volat….
      ten upaleny na borech? skouknete video….to vam vse potvrdi, ten reditel tam uz davno nema byt….a proc tam je? i preze nesporne dukazy o pochybeni a vrazde ….se neschledalo…..ubohe.
      proto o base vlozte sem petici a jdem se do toho oprit!!!!!

    • Michaela

      (13.12.2020 - 13:33)

      Dnes jsme založili stránku na facebooku Právo a nárok a připravujeme petici pro propuštění vězňů. Každý kdo by chtěl pomoci a podepsat může se do skupiny přihlásit. Podepsat může celá rodina vzdálení příbuzný známí čím více podpisů tím větší šance na propuštění. Takže nevzdychejte a připojte se k nám. Budeme Vás informovat o průběhu celé této akce.

      • Denisa

        (13.12.2020 - 19:33)

        Nemohu stránku na fb dohledat.

  • Lenka

    (6.12.2020 - 13:50)

    Třeba na Mírově Skype do odvolání zrušili, protože tam mají nějaká speciální opatření, kvůli velkému množství nakažených. Nesmějí na vycházky, vycházet na chodbu z cel, proběhlo plošné testování. Pozitivní jsou v izolaci a Skype smůla. A to i tak byl jen velmi zřídka, tak jednou za 14 dní. Beru jako štěstí, že se vůbec dostane na pár minut na telefon.

    • Leona

      (6.12.2020 - 17:05)

      Můj byl minulé pondělí testován,on nebyl pozitivní ani dva,ale třetí byl. Vystěhovali je do malých cel a tam čekají na zítra další testy,pokud budou pozitivní,tak jdou každý na 14 dní za katr bez volání. Tak se modlím,aby pozitivní nebyl jinak to bude hrob si nevolat 14 dní.Muj je v Liberci

      • Petra

        (6.12.2020 - 21:15)

        Já mám přítele v Pardubicích a tam netestují vůbec. 14 dní ani bez telefonu to už by bylo něco šíleného stačí že už takhle je to těžký. Ať už tahle hrozná doba skončí

      • Anonym

        (13.12.2020 - 12:55)

        divim se treba vebu o base…proc nekdo, kdo se tomuto tematu venuje a prezentuje zde tyto temata sem nevlozi napriklad petici k podpisu? proc tu kazdy redi skype, balicky a jine blbosti, nez rici kolik ten jejich ma kolem sebe nakazenych a opet podpis petici ua porusovani prav veznenych? ja kdyz jsem hovoril s kamaradem tak na horecku nedostal ani paralen, protoze nema ns nejakem zdravotnim osobnim uctu penize!!! co to kurv……je? to tu piseme o zveri? muj pes zachrapti a ma peci a oni tam? „doktori“ kteri nenajdou jindr ani misto zrizence tam rozhoduji o zivotech, pritom se ke kazdemu chovaji jako kfyz sedi pro trest smrti a ne za marenku, nebo nedbalostni selhani. chapu jsou tam lide kteri na svobodu nemuzou a nechci jeve spolecnosti, ale jsou tam i lide a jde o vetsinu, kteri se napriklad spatne rozhodnou a proste soud je zavre a to leckdy za hranou pravni kvalifikace, protoze pan soudce necte co soudi, vlastne mu jde jen o svou kapsu v podobe odmeny za dalsiho zavreneho. on je ten co tam patri, protoze ve vetsine pripadech jeho rozhodnuti je ku prospechu reditele veznice, pana soudce a retezce napojenych v tomto lobbi, ve fatalni neprospech ve vsem ostatnim( co to stoji poplatniky a statni rozpocet, rodiny, pripadne poskozene strany nedostanou nic) , program zachazeni je nula, levkdy musi podepsat ze absolvuji ale nic nedelaji a tak je to se vsim.
        ten nas prezident, ten uz ceka jen na prebaleni a mysku s jidlem, ale byval to chlap, ktery se nebal postavit zlodejne a bojovat za bezpravi. usetrit 50 % z rozpoctu vezenske skuzby? pocitejte dostavaji 11 miliard rocne…..a tady vlada resi kde vezme na podporu vsech zivnosti….proc to prehlizi? nase vlada? protoze agr.fert dodava maso, chleb a temer vse, dalsi firmicky o tom a napojeni na vladu a vedeni veznic nemluve, kamarad mi rikal, ze napriklad na plzensku se postavi leseni, nafoti….ale nikdo na nem nic neudela a pak se rozebere…..x krat rocne….proc? protoze reditel je kamos se soudcem ktery mu jde na ruku za profit, tatik reditele to ututla na gips, protoze muze, v kantyne je opet rodinny prislusnik a cukr stoji 26 kc ac zakon narizuje cenu ktera odpovida cene v okoli a hlavne srovnatelnou….., telefon o tom ani nemluve, volani detem, manzelce, rodicum stoji pri triceti minutach denne 1800kc za mesic a venku? 350 kc i s daty…..opet jen zlodejna s razitkem „jmenem republiky“
        zdravotni stredisko ve veznici ma opet vetsinou uzounka rodina, vetsinou vlastni i vlastni lekarny, to proto ze tak vydelaji vicekrat.
        kdyz se stane maler, tak se opet vse ututla a je po vsem.
        proste korupce, propojenost a penize vladnou ceske justici, statni zastupci? ti vlastne po par mesici se zapoji take…..
        tak to je.
        smrt ve vezeni? to vetsinou skonci sebevrazdou…..a bez projevu litosti vedeni zaslou k proplaceni dluhu sebevraha, ktery je sebevrahem jen na papire, protoze to je zrovna jeden z mala, ktery se nebal postavit tomu vsemu a nedej boze si postezoval…..tak to je! uz to pochopte! nikdo si vam do telefonu moc nepostezuje, protoze toto nebezpeci proste je, a proto nemohou volat….
        ten upaleny na borech? skouknete video….to vam vse potvrdi, ten reditel tam uz davno nema byt….a proc tam je? i preze nesporne dukazy o pochybeni a vrazde ….se neschledalo…..ubohe.
        proto o base vlozte sem petici a jdem se do toho oprit!!!!!

  • Petra

    (6.12.2020 - 10:12)

    Když jsem četla o skype před pár měsíci, tak všichni psali jak ho mají každý týden pravidelně.
    Jak skype začína fungovat pomalu v každé věznici, aspoň nějakou náhradu.
    Co se stalo?proč na jednou je to problém?Tak už ti co sedí, a my co na ne čekáme nejsme dost potrestáni..

    • obase.cz

      (6.12.2020 - 13:24)

      Zjevně se snaží vězeňská služba omezit pohyb odsouzených. O.

  • Petra

    (6.12.2020 - 9:59)

    Žijí mimo cz,a po prvé za celou dobu jsem za to opravdu ráda. Pro to že, to co se teď děje…
    Nemám to ani jak slušně nazvat.Myslela jsem si do teď ze to máme hodně těžký, ale jak tady čtu..
    Tak je to jen zlomek toho, co prožívate vy. Přítele my deportovali do cz,dostal trest 3,5roku ..Sice jsem zůstala v cizí zemi ze 4 malimy dětmi sama..bez financí a pořádného zázemí..Ale ,zabojovala jsem ..vzdycky je důvod bojovat.. a kazdy má ten svůj.
    Už máme za sebou 5mes trestu, když ho odvezli vzali tím půlku i mě ta druhá tu zůstala pro moje děti.Neni to až tak strašný trest..Nedokážu si představit že by dostal mnohem víc.. Ti kteří ho dostali a něco takového prožívají mají veliký respect za to jak jsou silný a že pořád bojují.

    • Michaela

      (13.12.2020 - 9:59)

      Přesně co zmůžou jen tři lidé? I já pořád dokola píšu Benešové, Zemanovi, Televizi, atd. a závěr zbytečně. nikoho to nezajímá. Nebudou se zabývat jedním člověkem. Ale kdyby se všichni co mají své blízké ve výkonu trestu dali dohromady bylo by to přes 20 000 lidí už by s tím museli něco dělat i náš pan prezident. Vzdychat a trápit se je zbytečné. Pokud se nezapojí více lidí a nepotáhne za jeden provaz. Jen to může pomoci tomu aby naši blízcí byli v bezpečí. A hlavně aby přestali s omezováním jejich nároků na které mají ze zákona nárok. Proč zakázali návštěvy, když vězni chodí opět do práce vždyť to ani nedává smyl. A to že někteří nemůžou volat je jen věznice jejich obava, aby se nevyneslo ven kolik už jich je nakažených, protože generální ředitelství věznic dává falešné informace.

      • Leona

        (13.12.2020 - 21:19)

        Michaelo prosím vás,kde pracuji už vězni? Můj ještě nemůže,nikdo tam a jsou v Liberci.A nechápu proč nemůžeme být aspoň za sklem vidět naše milé,když za seniorama jsou návštěvy povoleny,a to jsou nejvíc v riziku,tohle mi hlava nebere!!!!!!

  • Marie

    (5.12.2020 - 20:02)

    Pane Ondro a kde jsou ještě otevřené diskuze? Řekněte mi nějakou stránku.. Dekuji

    • obase.cz

      (5.12.2020 - 20:03)

      Pod téměř každým příspěvekem. Nebo stránkou na Obase je diskuze.

      • Anonym

        (13.12.2020 - 12:50)

        divim se treba vebu o base…proc nekdo, kdo se tomuto tematu venuje a prezentuje zde tyto temata sem nevlozi napriklad petici k podpisu? proc tu kazdy redi skype, balicky a jine blbosti, nez rici kolik ten jejich ma kolem sebe nakazenych a opet podpis petici ua porusovani prav veznenych? ja kdyz jsem hovoril s kamaradem tak na horecku nedostal ani paralen, protoze nema ns nejakem zdravotnim osobnim uctu penize!!! co to kurv……je? to tu piseme o zveri? muj pes zachrapti a ma peci a oni tam? „doktori“ kteri nenajdou jindr ani misto zrizence tam rozhoduji o zivotech, pritom se ke kazdemu chovaji jako kfyz sedi pro trest smrti a ne za marenku, nebo nedbalostni selhani. chapu jsou tam lide kteri na svobodu nemuzou a nechci jeve spolecnosti, ale jsou tam i lide a jde o vetsinu, kteri se napriklad spatne rozhodnou a proste soud je zavre a to leckdy za hranou pravni kvalifikace, protoze pan soudce necte co soudi, vlastne mu jde jen o svou kapsu v podobe odmeny za dalsiho zavreneho. on je ten co tam patri, protoze ve vetsine pripadech jeho rozhodnuti je ku prospechu reditele veznice, pana soudce a retezce napojenych v tomto lobbi, ve fatalni neprospech ve vsem ostatnim( co to stoji poplatniky a statni rozpocet, rodiny, pripadne poskozene strany nedostanou nic) , program zachazeni je nula, levkdy musi podepsat ze absolvuji ale nic nedelaji a tak je to se vsim.
        ten nas prezident, ten uz ceka jen na prebaleni a mysku s jidlem, ale byval to chlap, ktery se nebal postavit zlodejne a bojovat za bezpravi. usetrit 50 % z rozpoctu vezenske skuzby? pocitejte dostavaji 11 miliard rocne…..a tady vlada resi kde vezme na podporu vsech zivnosti….proc to prehlizi? nase vlada? protoze agr.fert dodava maso, chleb a temer vse, dalsi firmicky o tom a napojeni na vladu a vedeni veznic nemluve, kamarad mi rikal, ze napriklad na plzensku se postavi leseni, nafoti….ale nikdo na nem nic neudela a pak se rozebere…..x krat rocne….proc? protoze reditel je kamos se soudcem ktery mu jde na ruku za profit, tatik reditele to ututla na gips, protoze muze, v kantyne je opet rodinny prislusnik a cukr stoji 26 kc ac zakon narizuje cenu ktera odpovida cene v okoli a hlavne srovnatelnou….., telefon o tom ani nemluve, volani detem, manzelce, rodicum stoji pri triceti minutach denne 1800kc za mesic a venku? 350 kc i s daty…..opet jen zlodejna s razitkem „jmenem republiky“
        zdravotni stredisko ve veznici ma opet vetsinou uzounka rodina, vetsinou vlastni i vlastni lekarny, to proto ze tak vydelaji vicekrat.
        kdyz se stane maler, tak se opet vse ututla a je po vsem.
        proste korupce, propojenost a penize vladnou ceske justici, statni zastupci? ti vlastne po par mesici se zapoji take…..
        tak to je.
        smrt ve vezeni? to vetsinou skonci sebevrazdou…..a bez projevu litosti vedeni zaslou k proplaceni dluhu sebevraha, ktery je sebevrahem jen na papire, protoze to je zrovna jeden z mala, ktery se nebal postavit tomu vsemu a nedej boze si postezoval…..tak to je! uz to pochopte! nikdo si vam do telefonu moc nepostezuje, protoze toto nebezpeci proste je, a proto nemohou volat….
        ten upaleny na borech? skouknete video….to vam vse potvrdi, ten reditel tam uz davno nema byt….a proc tam je? i preze nesporne dukazy o pochybeni a vrazde ….se neschledalo…..ubohe.
        proto o base vlozte sem petici a jdem se do toho oprit!!!!!

        • obase.cz

          (13.12.2020 - 13:50)

          Dobrý den, co by mělo být obsahem takové petice?

    • obase.cz

      (5.12.2020 - 20:04)

      Stejně tak na FB Obase.cz

      • Marie

        (5.12.2020 - 20:28)

        Děkuji Ondro.. Píšu jak sem tak i FB. Jen by nás mohlo být víc, těch sledujících na FB je opravdu hodně, kdyby se každý podělil o svůj příběh bylo by to mnohem silnější. Kazdy kdo sem píše nebo na FB tak má jiný příběh ale přesto máme dost společného..

      • Anonym

        (13.12.2020 - 4:16)

        vladimir ma pravdu, je dost potreba do nich jit tvrde, zatajuji, lzou, nedodrzuji prava, to vse je v nas prospech ale tri lide tu nic nezmuzou. piste na soudy i benesce, prezidentovi i kdyz ten se stara uz jen o mysku a plenku, zahltit je dotazy! davejte sem vsichni aktualni stav at nemuzou lhat, boze vzdyt mlcite !!!! to je pomoc? asi bych se stydel vedet, ze za me bojuje nekdo jako vase mlceni! piste na soudy a stale dokola!
        ten na borech co ho umlatili ti bachari….uz se opet mlci…..
        jsou to xindlove hlavne na borech, reditel tam je uplatny clovicek co si hraje na boha a pritom patri za katr, soudce klu….kamarad, zastupci take 🙂 a tatinek refitele je na gips tak co myslite….vse zameteno. omyl dukazu je moc a uz je vysetruji doufam vsechny.
        pochopte mlceni a nereagovani je to na cem oni maji vse postaveno, protoze veri a ono to tak proste je, ze jejich mlceni a vase bezmoc, zoufalost vas driv nebo pozdeji odzbroji, vzdate to protoze s demenci a prave mlceni jde moc spatne komunikovat a proto nakonec se vlastne vzdate a to je spatne, vase selhani a jejich utvrzeni ve fakt, ze mlceni je nej funkcni obrana!
        piste a nevzdavejte to, nebo neknourejte a nechte je tam trpet jako zver netrpi!!!!

        • Leona

          (13.12.2020 - 21:13)

          Nevím jak tady ostatní,ale já už psala na hrad i Benešové a mohu vám říci,že zbytečně,sice odpověďi dorazili,ale bez úspěchu!!!!!!!

  • Marie

    (5.12.2020 - 19:55)

    Kdyby aspoň byly ty návštěvy, všem by to udělalo radost.. Hlavne ta psychika by se uklidnila na obou stranách, vidět své blízké pohledět jim do očí a říct jim ze je milujeme, že mají v nás oporu i v těchto těžkých chvílích.

  • Lenka

    (5.12.2020 - 19:35)

    Jenže já se bohužel obávám, že toto téma nezajímá ani média. Jak kdyby to bylo nějaké stigma, těžké tabu o kterém se nemluví a když už se o odsouzených někdo baví, tak jen v negativním slova smyslu. Je to jako bojovat s větrnými mlýny. Nikde nemáme zastání, nikdo nás nevyslechne. A taky mě zaráží, že je nás tak málo třeba tady nebo na FB, kdo by byl ochotný to řešit. Přitom odsouzených jsou stovky tisíc… Tak kde jsou jejich blízcí? Proč se za ně neperou, když oni sami nemůžou. Tady nás je tak 15-20 kdo už toho má plné zuby a byl by rád, kdyby se situace nějak pohnula a začalo se to řešit. Vám, pane Vladimíre tiše závidím, že budete mít ženu doma už v červenci 2021 a přesto se snažíte a bojujete. I když byste nemusel, za pár měsíců máte po všem. Ale co já, když můj manžel už 4 roky sedí a ještě 8 mu zbývá, než si teprve bude moci požádat o PP. To je teprve bezmoc a zoufalství. Kdyby měl rok dva před sebou v této šílené situaci, tak zatnu zuby a vydržím to. Ale 8 let se na něj jen přes sklo dívat opravdu nehodlám a budu bojovat, dokud dýchám! A budu jen ráda, pokud se někdo přidá. Klidně mi napište, kdo chcete na FB “Lena Váchová” I když už si připadám po těch 10 měsících úplně vyčerpaná a mám někdy chuť to vzdát, hrozně mi pomáhá, když si tady přečtu, že v tom nejsem sama, že takových bezmocných a nešťastných je nás víc. Že nejsem jediná, koho to trápí, nejsem jediná, kdo brečí celých 30 minut atd. Třeba paní Leona mi mluví často přímo z duše, ale i jiní. A to mi vždycky dá trochu síly, že v tom nejsem sama. Takže tímto vám všem i děkuji za podporu.

    • obase.cz

      (5.12.2020 - 19:39)

      Jen pro Vaši informaci. Na Obase.cz je denně kolem 700 lidí, kteří si zobrazí 3000 stránek. O.

      • Leona

        (5.12.2020 - 19:44)

        Ano to věřím,ale vidím tam psát možná tak pár žen,něco málo mužů,ti stejní dokola.

        • obase.cz

          (5.12.2020 - 19:45)

          Vidíte jen jednu z diskuzí. Otevřených jich je momentálně kolem stovky. O.

    • Leona

      (5.12.2020 - 19:46)

      Lenko děkuji…jinak já už psala na ministerstvo spravedlnosti,také přímo na hrad…všechno má v rukou ministryně Benešová.. vše zamítla

    • Jiří

      (9.12.2020 - 5:58)

      8 let ci dele se pres sklo na nej divat nebudete urcite, jak se naockuji lide budou navstevy zase bezne.

  • Vladimír Grygar Scarabelli

    (5.12.2020 - 15:35)

    Vážení čtenáři a všichni, kteří zde píšete…..
    Když tak čtu jednotlivé příspěvky, názory, dotazy, řeknu k tomu jedno.
    Myslet si, že se něco zlepší, mám na mysli v jednotlivých věznicích ve věci návštěv, nebuďte bláhoví. Je to velice smutné, ale je to tak.
    Já osobně mám manželku ve Světlé nad Sázavou, naposledy jsme se viděli na normální návštěvě 08.února tohoto roku, poté nastal útlum. Po nějakém čase, kdy začaly návštěvy pouze za sklem, řekli jsme si, toto raději ne, doufali jsme, že nastane změna a opak byl pravdou.
    Pro nás občany v normálním životě, těď se to svým způsobem trochu uvolnilo a po Novém roce to nastane znovu. Nikterak si nedělám iluze. Ještě, že manželka končí v červenci 2021. Musíme to vydržet.
    V tomto státě, proboha, pochopte to všichni, zde nic nefunguje. Fungují represe, korupce, exekutoři, lichváři, spravedlnost u soudů, o té se raději bavit nebudu, politici, to je zcela bez komentáře – není zájem, a proč taky.
    Jak sleduji jednotlivé příspěvky, jsou to jedni a Ti samí, kdo se zájmem sem píšete. To máme jen my někoho tam……, kde jsou všichni Ti ostatní?
    Pokud to bude stále jen takto, a to jen na jednotlivcích, nic se nezmůže.
    Je třeba se dát dohromady a apelovat na patřičná místa, nejen ve věci návštěv, ale v mnoha dalších směrech, jako je nedostatek informovanosti ze strany Vězeňské služby ČR, probudit zájem hlavně u medií, kde je největší síla a tlak na takové instituce.
    Pokuste se nad tím vším zamyslet.
    A pokud uznáte, že mám alespoň trochu pravdu, dejme se do toho. Můžete mne kontaktovat na můj telefon 605512221, stačí prozvonit, zavolám zpět, promluvíme si a určitě něco všichni dohromady vymyslíme.
    Vladimír Grygar Scarabelli

    • Marie

      (5.12.2020 - 17:53)

      Ja bych určitě něco udělala pro svého přítele(snoubence), sice tady píšou stále ti samý lidé, možná proto že to nemají komu říct nebo kde se svěřit, proto píšou sem.. Spojit se všemi je dobrý nápad. Ja jsem a pro, abychom zkusili aspon neco..

      • Petra

        (5.12.2020 - 18:50)

        Dobrý den taky bych se připojila když by nám to pomohlo aspoň k normálním návštěvám. Měli jsme velkou naději a radost když na novinky.cz napsali že budou návštěvy povolené a nakonec to byli milne informace. Noc mě to zase zklamalo aspoň nějaká naději kdyby byla. Teď ne i vůbec nic a jen mluví jak se vše zpřísní a prodlouží nouzový stav. Takhle se to nedá dlouho vydržet a už to trvá dlouho mám sveho druha v Pardubicích. Když máme skype tak se to seká anebo mi vůbec nerozumí takže si ani pořádně nepopovidame. Je to hrozně dlouhý a žádná naděje aspoň malá kdyby byla. Už to oba nedáváme!!

  • Anonym

    (5.12.2020 - 14:16)

    My se s manželem neviděli už třičtvrtě roku a dlouho se ještě neuvidíme,už ve čtvrtek informovali na seznamu že se za ten den nakazilo o něco víc lidí po otevření obchodů ,zajímavé,když virus má inkubační dobu cca 14 dní,těžko za může uvolnění,takže už to chápu jako přípravu na další zákazy,proto si o návštěvách nedělám iluze.Jsou tam sice za trest ale součástí trestu není případná nákaza či zcela odloučení od rodiny,myslím,že by to mělo být zohledněno při délce trestu či podmíněného propuštění.

  • M. K

    (3.12.2020 - 13:05)

    Dobrý den tak že když bude 2 stupeň tak budou povolené návštevy? Moc to nechápu děkuji

    • obase.cz

      (3.12.2020 - 13:27)

      Ano.

      • Petra

        (3.12.2020 - 13:53)

        Dobrý den někde jste psal že když bude 3 stupeň tak záleží na věznici jestli návštěvy povolí to už taky neplatí?

        • obase.cz

          (3.12.2020 - 13:54)

          Vláda rozhodla nakonec jinak. O.

        • Renata

          (13.12.2020 - 9:35)

          Návštěvy nejsou balíčky jim nedovolí jak jim slibovali ,že na vánoce to povolí a ještě mají nákazu zlatý stafylokok je v Jiřicích a máme Stach co bude dál vláda nemá zájem o naše syny manžely zájem pojďme bojovat ať už jdou od válu a začne ta spravedlnost a svoboda kterou jsme si volili moc Vás zdravím všechny a držme si palce ať to Ti naši uvěznění přežijí a vrátí se domů v pořádku

          • Leona

            (13.12.2020 - 21:15)

            Přesně tak,nejprve slibovali 5kg balík navíc jakoby vánoční, když nejsou návštěvy,ale to padlo,žádné baliky.

    • Leona

      (5.12.2020 - 1:44)

      Stupeň 2 nebude,nevěřme tomu,teď se otevřeli obchody a kde co,pak vláda přijde s tím, že se zvýšil počet nakažených a budeme na stupni 5 a budeme tam kde jsme byli a Babiš chce nouzový stav prodloužit což vede k tomu, že návštěvy nebudou!!!Je to už skandální

      • Lenka

        (5.12.2020 - 7:05)

        Máte pravdu, pořád to prodlužují po 14 dnech a tím nás drží víc a víc v napětí a nejistotě. Vždycky máme nějakou malou naději, kterou nám zase s dalším prodloužením nouzového stavu seberou. Kdyby to prodloužili rovnou o měsíc nebo déle, tak se s tím člověk smíří líp, než takhle je to vyloženě trápení. Pořád čekat, doufat a pak jen zklamání. Nejvíc mě vytáčí Babiš, jak v každém rozhovoru ve zprávách zdůrazňuje, že nouzový stav se běžného občana nijak nedotýká, v ničem ho neomezuje a tak ho nemusí trápit, že žádají prodloužení. Kecy! Nás se nouzový stav hodně týká. Díky němu nemůžeme vidět své blízké. Přitom ty návštěvy jsou ze zákona dané. Chápu, že může nastat nějaká výiimečná situace, že se nemohou uskutečnit, ale to jde zakázat jednou, dvakrát… A ne že je budou držet bez návštěv x měsíců. Všichni tady víme, jaký je to nápor na psychiku. Jak pro nás venku, tak pro ně tam. Už je to fakt nehorázně dlouhé! Ono není samo o sobě žádný med mít blízkou osobu ve vězení a za téhle situace je ten nápor na to to ustát ještě extrémnější. Nejtěžších 10 měsíců opravdu. A že se dočkáme dvojky, tomu snad věří jen blázen. Očkovat chtějí až na jaře, takže do té doby asi smůla. Já osobně si myslím, že normálních návštěv jako dřív bez skel se dočkáme někdy květen/červen a to ještě kdoví jestli. I to je dost optimistický odhad. Možná, že roušky a plexi budou na návštěvách až do konce dalšího roku, všichni víme jak je VSČR ochotná a pružná v reagování na změny, něco zavést to ano, ale zrušit to už se jim moc nechce. A tak se bojím, že i když venku už bude třeba v létě život normální, vše bude fungovat bez omezení (až na občasné roušky), lidé si budou zase vesele cestovat k moři… Tak ve věznicích zůstane vše zamrzlé, pro jistotu, co kdyby náhodou… A budeme se na sebe zase další rok dívat jen přes sklo a roušku. Třeba se pletu, ale já už cítím takovou beznaděj a zklamání, že už neumím ani myslet pozitivně. Tak moc mi chybí manželovo objetí, jeho úsměv, to když se jen tak držíme za ruku…Kolik s námi vždycky bylo na návštěvě dětiček, co tatínkům seděli na klíně, smáli se, papali dortíky. Bylo veselo a všichni byli šťastní. Posledních 10 měsíců naproti sobě sedí dva nešťastní, zoufalí lidé mezi kterýma je plexisklo a všem jen tečou slzy, žádné dortíčky, žádný smích, ten dětský už vůbec ne… Je to šílené!

        • Marie

          (5.12.2020 - 8:22)

          Komentář od Lenky se me dost dotokl..
          Myslim si ze můžeme kam psat co chceme a komu chceme, stejně stim nikdo nic neudělá,jen si čteme k tomu komentáře.
          Ta beznaděj a bezmoc je všem jedno, tohle je na tom to smutné..

        • Leona

          (5.12.2020 - 17:58)

          Lenko tečou mi až slzy, protože to cítíte s mužem jako my dva….

  • Petra

    (3.12.2020 - 10:36)

    Dobrý den, návštěvy stále zakázané..
    A skype ,jen podle nálady vychovatelu.
    Můj muž sedí 5mes a z toho sme měli dvakrát skype ,pry to není narokove.(návštěva žádná. )Není narokove, tak že vlastně ty co jsou zavreny nemají nárok na nic..Jen jak se říká držet pusu a krok.Da se stim něco dělat?

    • obase.cz

      (3.12.2020 - 11:05)

      Dobrý den, obavám se, že ne. O.

      • Leona

        (5.12.2020 - 1:45)

        Stupeň 2 nebude,nevěřme tomu,teď se otevřeli obchody a kde co,pak vláda přijde s tím, že se zvýšil počet nakažených a budeme na stupni 5 a budeme tam kde jsme byli a Babiš chce nouzový stav prodloužit což vede k tomu, že návštěvy nebudou!!!Je to už skandální

      • M. K

        (7.12.2020 - 2:46)

        Z toho všeho je mi zle vláda si neuvědomuje jak rodiny odsouzených trpí a ne jen rodiny ale i odsouzený je to šílený nejvíc trpí děti mám 3 a to co mi každý den mluví to že by chtěli vidět tátu a že jim moc chybí a kdy mužem jít na návštěvu je to na mě moc celé noci nespím jen přemýšlím co bude dál jestly se vůbec uskuteční návštěvy nebo co!? Ja už tohle prostě nezvládám neviděla jsem přítele 9 měsíců co z toho že mohou volat přes Skype nebo volat deně jen 30min ja si myslím že je to málo ano aspoň tak vidí svou rodinu ale není to takové jak když sedíte spolu u jednoho stolu držíte se za ruce a jste šťastný že se vidíte po celou dobu dokud neskončí návštěva ! Sakra to se opravdu stím nedá nic dělat? Hrozně moc mi chybí přítel a otec mých děti kdo ví jak toto bude vše dlouho trvat opravdu se to nedá zvládnout je to moc dlouhý jak na mě tak na přítele a i děti přítel má před sebou ještě 3 roky o půlku si může žádat až v březnu 2021 je tam 15 měsíců budu se v ten měsíc modlit pánu bohu ať mu to vijde a byl konečně doma šťastný se svojí rodinou. Minulí týden jsme měli mít Skype ale bohužel nebyl prí nebyli data to nechápu. Naše 6letá dcerka byla moc zklamaná hrozně plakala že nemůže tatínek volat. Syn 9 let též ho to moc mrzelo a dcera 8 také tak jsem jim to vysvětlila že to bohužel nešlo a že snad příště už to půjde ať nepláčou ano a taky to tak je dal si žádost na 12. tak snad už bude moc zavolat a děti by mohli vidět tatínka. P. S. A PAN BABIŠ AŤ SE UŽ JEDNOU PRO VŽDY VZPAMATUJE A AŤ VŠE KONEČNĚ UŽ VYŘEŠÍ A NEVYMÝŠLI HLOUPOSTI O DALŠÍM PRODLOUZENEM STAVU Z 3 NA 5 BOŽE!!! TOHLE VŠE JE NA HLAVU.

    • Pavla

      (5.12.2020 - 2:22)

      Můj muž sedí půl roku a neměli jsme ještě ani jeden Skype hovor, no jo Kynšperk nejhorší kriminál, hodně moc nakažených, u mého muže na oddíle 60 že 70.A nikde o tom ani slovo.

      • Marek

        (6.12.2020 - 12:13)

        To je pravda, nakazeni skoro vsichni. Skype zadny. Navstevy take v nedohlednu.

Napsat komentář

Pravidla diskuze: Pište česky, slušně a k věci. Spam (reklama, cizí jazyky, nesmysly) je automaticky odstraněn.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *